Luca Marini elárulta, technikai hiba okozta szuzukai balesetét, amelynek kapcsán kritizálta a pálya biztonsági feltételeit. Az olasz motorosnak ugyan még mindig vannak fájdalmai, de megkapta az engedélyt a hazatérésre, és arra is válaszolt, hogy tényleg okozott-e gondot a magassága.
Miközben a MotoGP mezőnyének nagy része teljesítette az Aragóniai Nagydíj hétvégéjét, majd szintén Alcañizban tesztelt, Luca Marini meglehetősen távolról követhette az eseményeket. A gyári Honda versenyzője szűk két hete bukott hatalmasat, aminek következtében olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy még mindig Japánban tartózkodik.
A 27 esztendős motoros a Szuzukai 8 órás viadalra való tesztelés közben esett el, aminek eredményeképpen kificamodott a csípője, bal térdében megsérültek a szalagok, eltört a bal kulcscsontja és a szegycsontja, valamint tüdejének jobb oldalán légmell alakult ki. Valentino Rossi féltestvére nemrég beszámolt róla, mi okozta a balesetet.
„Az egyes kanyar előtt fékezéskor nem tudtam harmadik sebességi fokozatba kapcsolni, beragadtam a harmadik és a negyedik közé – nyilatkozta az olasz Sky Sport élő közvetítésében. – Nem volt időm a kezemmel használni a kuplungot, a fokozat hirtelen bejött, blokkolta a hátsó kereket, és nagyon keményen falnak csapódtam. Hatalmas ütés volt, a legrosszabb pályafutásom során.”
Marini azt is elmondta, hogy bár állapota még messze van a jótól, arra már alkalmas, hogy végre hazaszállítsák. „Volt néhány vizsgálatom, és engedélyezték, hogy hazatérjek – jelentette ki. – Még mindig nehéz, fájdalmaim vannak, [de] a héten sokat javultam. Olaszországban még több vizsgálaton kell részt vennem, hogy kiderüljön, mikor térhetek vissza [a versenypályára].”
Marini állapota gyorsan javul, már el is hagyhatta az intenzív osztályt
A MotoGP Daijiro Kato 2003-as halála óta nem versenyez Szuzukában, de Marini úgy véli, a helyszínt biztonsági szempontból már a 8 órás viadal is kinőtte. „Szuzukában nincsenek a modern motorok számára megfelelő bukóterek – fogalmazott. – A mai Superbike gépek hihetetlenül gyorsak, a gumijaik pedig nagyon jók, ami lehetővé teszi, hogy a határig nyomjuk. Ezt mindenki tudja.”
A bukás előtti napon megjelent egy érdekes sajtóhír, miszerint Marini mégsem indul a Szuzukai 8 óráson, mondván, magassága miatt nem tudott alkalmazkodni a motorhoz, a Honda pedig már értesítette Iker Lecuonát, hogy ő ül motorra helyette. A kétszeres királykategóriás dobogós elmondta, nem önmagában vele volt a baj, hanem azzal, hogy váltótársa jóval alacsonyabb nála.
„Jól ismerem a CBR 1000 RR-t, gyakran edzek ezzel a motorral – szögezte le. – Az a gond, hogy ez egy hosszútávú verseny, és két másik pilótával kell osztozni a motoron, így végső soron meg kell találni a kompromisszumot. Nehéz lett volna teljesítenem a futamot, mert Takumi [Takahashi], aki egy fantasztikus versenyző, nagyon alacsony, és nehezen alkalmazkodtam a motorhoz. Ugyanakkor nagyon szép élmény volt, a történtektől függetlenül.”
.