back to top
2025. június 12. 16:02
KezdőlapMotoGPA Yamaha nem „használja” eléggé Doviziosót, véli Quartararo

A Yamaha nem „használja” eléggé Doviziosót, véli Quartararo

Fabio Quartararo szerint a Yamahának jobban ki kellene használnia Andrea Dovizioso tapasztalatát. A hangvillások gyári csapatának motorosa megosztotta véleményét az aragóniai teszten kipróbált újításokról, és elárulta, miért ne vesz részt a márka privát eseményén.

Andrea Dovizioso a 2022-es szezon közepén akasztotta szögre végleg a bukósisakot, legalábbis ami az állandó MotoGP-versenyzői karrierjét illeti. Tavaly viszont némileg váratlanul ismét királykategóriás motorra pattant, hiszen a Yamahának tesztelt, idén pedig már hivatalosan is tesztpilótai állást tölt be a hangvillásoknál.

Az előszezonban szintén ott volt Sepangban, viszont idény közben semmilyen hivatalos eseményen nem ment pályára. Ráadásul nemrég háztartási balesetben megsérült, az Aragóniai Nagydíjon viszont a jerezi hétvégéhez hasonlóan jelen volt a csapattal. Fabio Quartararo úgy véli, a Yamahának jobban ki kellene használnia Dovizioso rutinját.

Lorenzo és Marc Márquez árnyékából a Legendák közé – Dovizioso útja a Hírességek Csarnokába

Ahogyan elmagyarázza a dolgokat, ahogyan információkat ad át a mérnököknek… pontosan tudja, mi történik a motoron – nyilatkozta. – Ez rendkívül fontos számukra. Nagyon érzem [a pattogást], de az adatokon nem látszik. Andrea ezt tudja. A mérnökök is tisztában vannak vele, de csak az adatokat látják. Fontos a kommunikáció a pilóták és a mérnökök között. Ha az európai versenyekre el tud jönni, az segítség. Nem használjuk őt eléggé. A csapatnak lehetőséget kell adnia neki, hogy mélyebben belemerüljön a technikai részletekbe.”

Ami az aragóniai tesztet illeti, a francia versenyző a hetedik legjobb időt futotta meg, 519 ezreddel lemaradva az élen záró Maverick Viñalestől, amivel ő volt a leggyorsabb a márkán belül. Persze ennek nincs nagy jelentősége, annak viszont annál inkább, hogy most ő is kipróbálhatta az Augusto Fernández által a hétvégén használt erőforrást, az új elektronikai beállítást, valamint a továbbfejlesztett burkolatot.

A motorblokkot jobbnak érzem, az elektronika ugyanolyan – fogalmazott. – Mugellóban ugyanazokkal a beállításokkal indulunk, mint Silverstone-ban, Jerezben és Le Mans-ban. Szeretnék nagyobb lépéseket tenni. Ezzel kapcsolatban még mindig tanulnunk kell. A mentalitás már régen megváltozott, ám még hosszú út áll előttünk, hogy megfelelően tudjunk dolgozni. A mérnököknek és nekem együtt kell működnünk, de megfelelő lépéseket teszünk.”

Marc Márquez sokáig vezetett, de a hajrában Viñales és Bezzecchi is megelőzte az aragóniai teszten

Az Aragóniai Nagydíj hétvégéjén Quartararo egyik legnagyobb gondja a tapadás hiánya volt, és ez a teszten sem oldódott meg. „Péntektől [hétfőig] még mindig nem sikerült kisajtolnunk mindazt, amit az elektronika terén kértem – jegyezte meg. – Nem lehet, hogy a péntek, a szombat, a vasárnap és a hétfő is lemegy anélkül, hogy nem érünk el valamilyen egyértelmű [javulást]. Ezt még mindig várjuk.”

Emellett ráadásul más területen is van hová javulniuk. „A mechanikus tapadás terén tehetünk nagy lépést, de ezt még nem találtuk meg – hangsúlyozta. – Ez az, amit még nem találtunk meg. Szerintem azt nem igazán tudjuk, hogy az elektronikával mennyit nyerhetünk. Sokat lehet nyerni, de senki nem tudja. Nem tudjuk, mennyit hozhat a konyhára.”

A Yamahának nem ez volt az egyetlen tesztje a héten, hiszen szerdán és csütörtökön Montmelóban is pályára gurítják a motorokat, immáron privát esemény keretében. Ekkor azonban a gyári istálló versenyzői nem kapnak szerepet, hiszen Fernández mellé a Pramac párosa, Jack Miller, illetve Miguel Oliveira csatlakozik majd.

A barcelonai teszten nem leszek ott – szögezte le Quartararo. – Nincs értelme sok pályát kipróbálni. Miguel és Jack fognak menni. Egyszerűen ki akarják próbálni azokat a dolgokat, amelyeket Misanóban mi már kipróbáltunk, hogy érezzék a különbséget. A gumik is szerepet játszanak. Rengeteget tesztelünk, és nem pazarolhatunk el sok abroncsot.”

Hiába a változtatás, Quartararót továbbra is a furcsa jelenség hátráltatta, amely a bukásához is vezetett