Marc Márquez és Francesco Bagnaia is pozitívan értékeltek a hétfői, aragóniai tesztet követően. A spanyol versenyző elárulta, hogy elsősorban a homologizálandó aerocsomagra fókuszáltak, míg az olasz pilóta a legjobb tesztnek aposztrofálta a gyakorlást. A féktárcsák kapcsán is mindketten megszólaltak.
Hiába fejeződtek be az Aragóniai Nagydíj eseményei vasárnap, a munka hétfőn is folytatódott a MotoGP versenyzői és pilótái számára. A versenyt követő napon ugyanis lefutották a második, szezon közbeni tesztet. Az élen sokáig Marc Márquez állt, viszont a hajrában először Marco Bezzecchi, utána pedig Maverick Viñales is gyorsabb kört tudott futni.
Marc Márquez sokáig vezetett, de a hajrában Viñales és Bezzecchi is megelőzte az aragóniai teszten
Marc Márquez 1:45.749 másodperces körrel regisztrálta magát az eredménylistára, és 73 kört teljesített. Az elsődleges cél az új aerodinamikai csomag finomhangolása volt annak érdekében, hogy homologizálni tudják. Ez sikerült is, hiszen a világbajnoki éllovas pozitívan értékelt a teszt után.
„A nap túlnyomó részében az új aerodinamikai csomagra fókuszáltunk, mert a következő teszt Misanóban lesz, az pedig már túl későn van ahhoz, hogy homologizáltassunk. Voltak pozitívumaink. Ezzel az aerocsomaggal futottuk meg a [jobb] köridőt, de a normál koncepcióval is közel voltunk hozzá. Most a különböző kombinációkat kell megértenünk, illetve azt, hogy melyik a jobb” – fogalmazott.
Azok után, hogy Francesco Bagnaia az Aragóniai Nagydíjon is felült a hullámvasútra (tizenkettedik hely a sprinten, harmadik hely a főfutamon), a tesztet követően is a felfelé vezető ágon maradt. Az olasz pilóta 72 kört futott, és 1:46.391-es köridővel a kilencedik helyen zárt.
„Úgy gondolom, ez volt a legjobb tesztünk ebben a szezonban – mutatott rá. – A vasárnapi verseny után ez fontos volt, mert ott elkezdtem jobban megérteni [a motort], és körről-körre magabiztosabbá tudtam válni. Most vidáman kezdtem, és komponenseket is tudtam tesztelni, mert például Jerezben lehetetlen volt bármit is megérteni, úgyhogy boldog vagyok a mai nap után. Reggel és délután is tudtam javítani az utolsó etapom alatt. Fontos volt, hogy megszerezzem ezt a fajta magabiztosságot, és hogy fejlesszek azon, amelyet vasárnap megtapasztalhattam.”
Bagnaia hirtelen formajavulása mögött egy alapvető változtatás áll. Mint ismeretes, a szombati betlit követően új, nagyobb féktárcsákat kapott, és ez szemmel látható magabiztosságot kölcsönzött neki. Természetesen erre a komponensre is központi figyelem hárult nemcsak a teszten, de az azt követő nyilatkozatokban is.
Ez az egyszerűnek tűnő változtatás segített Bagnaiának, hogy kilábaljon a mély gödörből
Az olasz elárulta, hogy szombaton 340 milliméteres féktárcsákat használt, de akkor hiába engedte el a gázkart, nem állt meg a motor. Ennek köszönhetően nehezen tudta menedzselni az első gumit. Ezenfelül blokkolással és alulkormányzással is küzdött. Ezzel szemben a 355 milliméteres komponenst jobban tudja kezelni, hovatovább az az érzése sincsen, mintha szélesre akarna futni, majd kijelentette, ez így sokkal kényelmesebb és jobb neki.
Erre a témára egyébként Marc Márquez is reflektált. Ő nem tud különbséget tenni a két féktárcsa között, és ez csupán a hőmérsékletekről szól. Szerinte a nagyobb példány nehezebb, mivel a fékezés utolsó szakaszában kevesebb visszajelzést kap, viszont adott esetben nagyobb a fékerő.
.