Luca Marini feltűnt a mugellói paddockban, és kívülről szinte nem lehetne megmondani, hogy néhány hete mennyire súlyos balesetet szenvedett. A gyári Honda versenyzője leszögezte, Assenben még nem fog versenyezni, ám közvetlenül utána tesztel, a Sachsenringen pedig a tervek szerint visszatér.
Bő három hete érkezett a hír, hogy Luca Marini rendkívül súlyos balesetet szenvedett, miközben a Szuzukai 8 órás versenyre készülve tesztelt. Az olasz pilótának eltört a bal kulcs- és a szegycsontja, kificamodott a csípője, bal térdében megsérültek a szalagok, valamint jobb oldali tüdejében légmell alakult ki. Ennek ismeretében a legtöbben alighanem hosszú kihagyással számoltak.
Ehhez képest Mugellóban már visszatért a paddockba. Persze motorra még nem ült, hiszen Takaaki Nakagami helyettesíti, ám a képek tanúsága szerint kívülről ránézve senki nem mondaná meg, hogy május végén milyen súlyosan megsérült, ha nem tudna róla, hiszen erről csak a bal térdén lévő rögzítő árulkodik. Ami pedig talán ennél is fontosabb, Marini tényleg egyre jobban érzi magát.
Hivatalos: megnevezte a Honda Marini helyettesét az Olasz Nagydíjra
„Nagyon szerencsésnek tartom magam, tekintve, hogy milyen balesetem volt. Újrakezdtem az edzést, és két héten belül szerintem elég jó formában leszek ahhoz, hogy MotoGP-motorral versenyezzek – nyilatkozta, és hozzátette, hogy a jövő héten esedékes Holland TT-n még biztosan nem lesz ott versenyzőként. – Ami Assent illeti, ez reálisan nézve lehetetlen.”
Ugyanakkor nem sokkal a hollandiai forduló után már motorra fog ülni, legalábbis az előzetes elképzelések szerint. A Honda ugyanis kihasználná az egyébként Jorge Martín korábbi sérülésére reagálva bevezetett szabályt, és tesztelési lehetőséget adna Marininek, akit az azt követő fordulóban már éles körülmények között is bevetnének. „A Honda Assen után Brnóban tervez egy tesztet, ez egy jó esély lehet – fogalmazott az érintett. – Aztán a Sachsenringen nyolcvan százalékos leszek.”
Nem saját hibájából bukott óriásit Marini, aki bírálta a szuzukai pálya biztonsági feltételeit
A 27 esztendős pilóta azt is leszögezte, hogy hiába a leírások alapján iszonyatos baleset, mindig is a visszatérésre koncentrált. „Soha nem vesztettem el a vágyam, hogy motorra üljek, már akkor is erre gondoltam, amikor még a kórházi ágyon feküdtem” – jelentette ki a sérülése miatt több mint egy hetet Japánban lábadozó versenyző.
Marininek azért sem jött jól ez a bukás, mert az ülése így is nagy veszélyben van. Jelenlegi szerződése 2025 végén lejár, és az Apriliával szakítani szándékozó Martín állítólag pont a Hondát vette célba. Kérdés, hogy ha az olasz versenyző távozni kényszerül az aszakaiaktól, akkor például a féltestvére, Valentino Rossi vezette VR46 dob-e neki mentőövet.