back to top
2025. június 28. 12:29
KezdőlapMotoGPMiért volt ennyi bukás a Holland TT edzésén? – a versenyzők egy...

Miért volt ennyi bukás a Holland TT edzésén? – a versenyzők egy véleményen vannak

Álex Márquez, Franco Morbidelli, Fabio Quartararo és Marco Bezzecchi szerint is a közepes gumi miatt volt ennyi bukás a MotoGP péntek délutáni edzésén, mivel ezen abroncsok nem működnek hűvös körülmények között. A VR46 olasz pilótája kiemelte, ismét beszélni kellene a témáról, mivel túl kevés a rendelkezésre álló lágy gumi. Ezt egyébként a Gresini spanyolja is alátámasztotta.   

Meglehetősen zaklatottan alakult a Holland TT péntek délutáni edzése a MotoGP számára. Mint ismeretes, többen is óriásit estek, ráadásul a pilóták az első percekben sorra buktak. A sort Álex Márquez kezdte, majd nem sokkal később Fermín Aldeguer, Johann Zarco, Franco Morbidelli, Enea Bastianini és Aleix Espargaró miatt is be kellett lengetni a sárga zászlót. Később Ai Ogura és Lorenzo Savadori is eldobta a motort, ráadásul a Trackhouse konstrukciója ki is gyulladt. A véghajrában pedig Marc Márquez is balesetet szenvedett. A két alkalommal is megszakított tréningen a leggyorsabb kört végül Fabio Quartararo futotta meg.

Bukások sorozata, kigyulladó motor és Marc Márquez újabb nagy esése után Quartararóé lett az edzés

A Holland TT nyitónapjára összességében is elmondható, hogy kifejezetten sok bukás született, ráadásul hasonló periódus mindkét kisebb kategóriában előfordult. Emlékezetes, hogy a Moto2 első szabadedzése előtt hosszasan takarították a pályát, ezért a délelőtti program jelentősen megcsúszott.

Természetesen az okokat először még nem tudhattuk, azonban a királykategória több versenyzője szerint egy fontos „gócpontból” eredeztethető a bukások zöme. Ez pedig a Michelin közepes abroncsai, elsősorban az első, amelyek ilyen körülmények között nemes egyszerűséggel nem működnek.

„A közepes keverékek semmilyen figyelmeztetést nem adnak, és ez a legrosszabb, ami történhet a motoron – mutatott rá Álex Márquez, aki végül a második helyen végzett. – A közepes gumi kritikus. Az volt az ötletünk, hogy a lágyból átmegyünk a keménybe, de nem volt meg a megfelelő hőmérséklet, úgyhogy belekényszerültünk a közepesekbe. Az a baj, hogy mindössze öt lágy szettünk van, szóval kénytelenek voltunk a közepesekhez folyamodni.

„Azon körülmények között nem a közepes volt a megfelelő gumi, és ezt a bukások is bizonyították. A hideg hétvégéken problémás lehet a túl kevés lágy, ezért mindenképpen beszélni kell róla, még akkor is, ha már ezt korábban megtettük. Ami engem illet, örülök, hogy nem fájt, mivel, ha hideg gumikkal csúszol el, az gyakran fizikai sérüléshez vezet” – ecsetelte Morbidelli, aki kilencedikként jutott be egyenes ágon a Q2-be.

„A tapadás ma nem volt rossz a tapadás, de a hőmérsékleti értékek alacsonyak voltak. Ráadásul közepeseken futottunk, ami magyarázatot ad a sok bukásra, mivel nem működnek jól ezen körülmények között. Nem a legjobb volt a tapadás, de nem volt vészes” – magyarázta Quartararo.

„Sajnos a közepes első gumi nagyon kényes. Ezt láthattuk Silverstone-ban és itt is. Nehéz felmelegítenünk, mivel nincsenek kemény féktávok. A körülmények sem a legjobbak, de szerencsére a lágyak már egy kör után remekül működnek” – fogalmazott Marco Bezzecchi, aki a negyedik helyen zárt.

Bagnaia a tetoválásából meríthet erőt, Varga Tibor műtét után tér vissza – hétvégi menetrend