Piero Taramasso, a Michelin motorsportért felelős menedzsere bejelentette, hogy az először 2025-re, majd 2026-ra prognosztizált módosított első gumikat jövőre sem fogják bevezetni. Ennek ellenére nincs veszve a koncepció, mivel biztosak abban, hogy a Superbike-vb-n alkalmazni fogják.
Tavaly szeptemberben számoltunk be arról, hogy a misanói, szezon közbeni teszten a pilóták kipróbálhatták az eredetileg idénre szánt új első gumit, ezt azonban végül 2026-ra halasztották. Az új abroncstól azt várták, hogy csökkentse a nyomásnövekedés okozta problémát a hátul haladó számára. Ez segítené az előzéseket, a futamok pedig élvezetesebbé válnának a királykategóriában.
Elnapolják a fejlesztést, amely élvezetesebb futamokat garantálna a MotoGP-ben
Azonban azóta kiderült, hogy élesben sosem fog debütálni az új specifikájú gumi, mivel Assenben hivatalossá vált, hogy 2026-ban sem fogják bevezetni. Az utolsó döntőpont az aragóniai gyakorlás volt, a francia gumigyártó ezt követően határozott úgy, hogy végleg elengedi ennek a koncepciónak a kezét, már ami a MotoGP-t illeti.
„Az utolsó, aragóniai tesztet követően időt kellett adnunk magunknak, hogy feldolgozzuk az adatokat – kezdte Piero Taramasso, a Michelin motorsportért felelős menedzsere. – Azt is figyelembe vettük, hogy mi fog történni a jövőben, és azt is, hogy 2026-ban elhagyjuk a bajnokságot, ezért úgy határoztunk, hogy nem fogjuk bevezetni az új elsőt. Ez a döntésünk.”
„Beszéltünk erről a versenyzőkkel, a csapatokkal és a Dornával [a MotoGP kereskedelmi jogainak birtokosa – a szerk.], és azt hiszem, ez a legjobb megoldás. Alapvetően együtt hoztuk meg ezt a döntést. Egy szezonra nem lett volna jó ötlet bevezetni. Másik oldalról nézve viszont kár érte, mert rengeteg versenyző kedvelte, mások kevésbé, de a potenciált mindenki érezte benne” – folytatta.
Megváltozhat a gyűlölt MotoGP-szabály? – a technika adott a módosításhoz
Ezt elsősorban a tavalyi nyilatkozatokkal lehet alátámasztani. Francesco Bagnaia egyenesen imádta az új gumit, de Enea Bastianini is hasonlóan jó véleményen volt. Álex Rins viszont vegyes érzésekkel fogadta. A spanyol versenyző akkor úgy vélte, hogy talán többet kellene dolgozniuk rajta.
Ennek ellenére az új koncepció nem a kukában fogja végezni. Mint ismeretes, 2027-től a franciák válnak a Superbike-világbajnokság, valamint a betétsorozatok kizárólagos gumigyártójává. Taramasso biztos abban, hogy ezt az új technológiát használni fogják, sőt ezen koncepció mentén fogják eredeztetni a jövőbeni fejlesztéseket. Viszont mindenki számára az a legjobb, ha a közös munkát a jelenlegi gumikkal fejezik be.
Helycserés támadás: megállapodott a Superbike-világbajnoksággal a MotoGP-ből távozó gyártó