Toprak Razgatlıoğlu elmondása szerint a Ducatin látványosan kevésbé érződnek az újabb üzemanyagáramlás-szabályzás hatásai. A török pilóta részben az új korlátozás, részben a beállítások meg nem találása miatt többféle technikai problémával is szembetalálta magát pénteken.
A hétvégén a Donington Parkban vendégeskedik a Superbike-világbajnokság mezőnye. A fordulóra Ducati–BMW-vezetéssel fordult rá a mezőny, hiszen az egyéni tabella első két helyét Nicolò Bulega és Toprak Razgatlıoğlu foglalta el. Viszont a két gyártónak nem csak örömre volt oka. A hétvége előtt ugyanis a sorozat ismét „lecsavarta” őket. Az idei szezonra a Superbike-vb bevezetett egy szabályt, amely értelmében a „túl jól” teljesítő gyártókat az üzemanyagáramlás-szabályozásával visszafoghatja, amivel a motorblokk maximális erejét és teljesítményét lehet közvetetten korlátozni. A sorozat mostanra jutott el a harmadik ilyen felülvizsgálatig, amelynek keretében a Ducati és a BMW esetén már 46,5 kg/h-ra csavarták az üzemanyagáramlást (a többi márkára továbbra is az eredeti 47 kg/h-s érték vonatkozik).
Az intézkedés alapvetően az erőviszonyok kiegyenlítését célozza meg, ám Razgatlıoğlu szerint bizonyos tekintetben inkább növeli a különbségeket – méghozzá pont a Ducati és a BMW között. A német gyártó pilótája ugyanis pénteken eléggé megszenvedte az új korlátozást, de úgy vette észre, hogy ezzel nem minden érintett volt így. „A kigyorsítás borzalmas – magyarázta a török motoros. – Ilyenek ezek a szabályok. Láttam [Andrea] Iannonét a sikánban, kisodródott a kijáratnál. De amikor felállította a motort, az azonnal rendesen elindult. Nem számítottam erre, és ráadásul az ő motorja nem is gyári. Szóval a gyáriak még jobban gyorsulnak.”
„A 6-os és 7-es kanyarban eddig mindig elértem a limitert. És normális esetben utána az egyenesben ötödik fokozatba kapcsoltam. Most ugyanezzel a lánckerékkel nem értem el a limitert. Úgy tűnik, a motor lassabb lett – de a Ducati ugyanolyan maradt. Ez nagyon furcsa. Látom, hogy a Ducati kipörög, aztán mégis gyorsul. A BMW? Kipörög, és nem gyorsul. Nem vagyok boldog. De még dolgozunk a motorfék beállításán, és ki kell próbálnunk egy másik lánckereket is.”
„A Ducatinál pontosan tudják, hogy mi a helyzet – tette hozzá. – Évekkel ezelőtt már átélték ezt a MotoGP-ben. Több tapasztalatuk van. A Ducati minden erejét ki tudják használni, és csak a végsebességük csökkent. A nyomaték és a kigyorsítás változatlan. A Ducati már évekkel ezelőtt elkezdett ezzel dolgozni a MotoGP-ben. Több tapasztalatuk van, könnyebben tudják kezelni ezt a helyzetet. A BMW-seknek viszont ez az első ilyen esetük.”
A technikai problémákkal, különösen a tapadással küszködő Razgatlıoğlu összességében elégedetlenül zárta a pénteki napot, ami nem meglepő, hiszen csupán a negyedik legjobb idő lett az övé, mivel három Ducati-pilóta, Bulega, Danilo Petrucci és Sam Lowes is gyorsabb volt nála.
„Nagyon furcsa volt – értékelte a napját. – Meleg volt, és a megszokottnál kevesebb a tapadás, ami nekem nagy problémát jelentett. Nem volt tapadásunk. A gumik sokszor kipörögtek, és nem tudtunk normálisan kigyorsítani. És mindegyik gumival fennállt ugyanez a probléma. A motor nem kezelhető könnyen, és motorfékkel nehéz megállítani. Nem találtunk jó beállításokat sem. A 11-es kanyarban eddig mindig erős voltam. De most épp csak próbáltam megállítani a motort, mert a motorfék nagyon furán viselkedett.”
Mindenesetre a nehezítő tényezőktől eltekintve szerinte bíztató tempót diktált: „A tempóm nem olyan rossz. Hasonló köridőket mentünk [a többiekhez]. Érzem, hogy van bennem még több, és nyomom is, de a motor nem működik megfelelően. Tavaly jobban fordult, és több volt a tapadása is. A 11-es kanyart illetően külön megnéztük az adatokat – ott hiába fékezek korábban, a motor nem áll meg időben.”
Eldőlhetett, hogy Razgatlıoğlu magával viheti-e „a jobbkezét” a MotoGP-be