back to top
2025. augusztus 11. 10:49
KezdőlapMotoGPFontos részlet tisztázódott a BMW esetleges MotoGP-be történő beszállásáról

Fontos részlet tisztázódott a BMW esetleges MotoGP-be történő beszállásáról

Markus Flasch, a BMW Motorrad vezérigazgatója elárulta, hogy még mindig nem született döntés a MotoGP-be való esetleges belépésükről. Ugyanakkor rámutatott, hogy az idő rövidsége miatt már biztosan nem állnak rajthoz 2027-ben.

Hosszú évek óta az asztalon van annak a lehetősége, hogy a (bevétel szerint) legnagyobb európai motorgyártó, a BMW beszáll a királykategória körforgásába. Sőt, a bajor márka már 2002-ben, a MotoGP-korszak hajnalán is fontolgatta ezt: egy prototípust félig-meddig el is készítettek, de végül nem lett semmi a dologból. Húsz évvel ezután, előbb a Suzuki távozása, majd idén a KTM anyagi gondjai kapcsán ismét felmerült a BMW esetleges szerepvállalása, bár ezekben a helyzetekben egy felvásárláson keresztül érkeztek volna meg a paddockba.

Összeálltak a MotoGP gyártói, magasabb pénzdíjat követelnek a jogtulajdonostól

Azonban ezeket leszámítva is évek óta szó van arról, hogy a BMW végre megjelenhet a rajtrácson, és ma már azt is tudjuk, hogy ez a terv hivatalosan is létezik. Január végén még úgy állt a helyzet, hogy mostanra eldőlhet a legfontosabb kérdés, ám Markus Flasch, a BMW Motorrad vezérigazgatója nemrég ismét arról beszélt, hogy további idő kell nekik a döntés meghozatalához.

„Még nem született meg az egyértelmű válaszunk – nyilatkozta Flasch az Australian Motor Cycle News-nak júliusban. – A MotoGP kérdése a BMW-nél régóta vitatéma, és mindenkit biztosíthatok róla, hogy még nem adtunk rá végleges választ. Egyelőre még mérlegeljük, hogy mi legyen ez a stratégiai döntés.”

A BMW esetleges beszállása azért is merült fel mostanában igen gyakran, mert a 2027-es szabályváltozás elméletileg kimondottan kedvező lehetőséget kínálna egy új gyártó számára. Ekkor ugyanis annyira radikálisan változik majd meg a technikai keretrendszer – többek között: az 1000 köbcentis motorblokkokat 850 köbcentisek váltják fel, valamint erősebben korlátozzák az aerodinamikai és elektronikai fejlesztéseket –, hogy az akár teljesen fel is forgathatja az erősorrendet.

Viszont a korábbi elképzelésekkel szemben a 2027-es beszállás már nem opció a BMW számára, mivel a gyártó még nem kezdte el fejleszteni az ehhez szükséges motort. „Először meg kell hoznunk a stratégiai döntést, és utána határozhatjuk meg a követendő irányt technológiailag. Szóval 2027 számunkra biztosan nem reális. De folyamatosan dolgozunk a motorsport-stratégiánkon: a MotoGP az egyik lehetőség, az off-road a másik, és ott van a Superbike-vb, amely pedig nem is olyan rossz, csak nagyon európai. Szóval, kérem, mindenki adjon nekünk még néhány hónapot, és választ fogunk adni a kérdésre” – tette hozzá Flasch.

Razgatlıoğlunak még azt is felkínálták, hogy Rossi nyomdokaiba lépjen – interjú a BMW főnökével