back to top
2025. szeptember 11. 17:38
KezdőlapMotoGPQuartararo „hazavihette” első királykategóriás motorját

Quartararo „hazavihette” első királykategóriás motorját

Fabio Quartararo bejelentette, immáron az andorrai otthonában áll első MotoGP-s motorja, még 2019-ből. Posztjában úgy fogalmazott, senki nem tudja elképzelni, hogy most jelenleg mit érez.

Amióta Fabio Quartararo felkerült a MotoGP-be, kizárólag Yamahán ült. Az első két évében a hangvillások akkori szatellitcsapatát, az SRT-t [Sepang Racing Team – a szerk.] erősítette. Az alsóbb kategóriákban nem ért el kiemelkedő sikereket, ugyanis mindössze egy győzelem és további három dobogó jött össze. A MotoGP-be viszont szabályosan berobbant.

Már az első évében hétszer zárt az első háromban, 2020-ban pedig két győzelemmel kezdett, ráadásul a világbajnoki címért is sokáig meccsben volt. 2021-ben helyet cserélt Valentino Rossival, és felkerült a gyári csapathoz, akikkel már az első évében meglett a hőn áhított bajnoki cím. Egy évvel később is közel állt ehhez, végül a világbajnoki tabella második helyén zárt.

Quartararo: Sosem szerettem volna azt mondani, hogy én vettem át Rossi helyét

2021 óta pedig kirobbanthatatlan tagja a gyári Yamahának. Ugyan a 2024-es szezonban többször is felmerült, hogy a francia elhagyhatja az istállót, de végül lojális maradt, és a felek 2026-ig tartó szerződést kötöttek. Az még rejtély, hogy mi lesz Quartararóval jövőre, az viszont szinte biztos, hogy rengeteg gyártóval össze fogják boronálni.

Most pedig egy hihetetlen ajándékot kapott. Ezen a héten ugyanis andorrai otthonában landolt élete első királykategóriás gépe, a 2019-es YZR-M1-es, amelyről azóta több képet is publikált. „Az első MotoGP-motorom. Nem tudod elképzelni, mit jelent ez nekem” – fűzte hozzá a francia a bejegyzéshez.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fabio Quartararo (@fabioquartararo20)

Ez az ajándék minden bizonnyal teljessé tette a francia versenyző egyébként sem rossz napjait. A 26 éves pilóta kifejezetten jól mozgott a Katalán Nagydíjon, ugyanis az időmérőn a második legjobb időt futotta. A sprinten is az első háromban zárt, egészen pontosan a második helyen intette le a kockás zászló. A főfutamon minimálisan visszaesett, de így is ötödikként zárt. Valószínűleg ez is felér egy győzelemmel, ugyanis az elmúlt versenyhétvégéket nemcsak ő, hanem a teljes gyártó szeretné elfeledni.

Ráadásul a Katalán Nagydíj másnapján Álex Rinsszel és Jack Millerrel kipróbálhatták a Yamaha készülő V4-es motorblokkját. A körülmények azonban nem voltak kedvezőek, ezért a legjobb körét is a helyén kell kezelni. Ami azonban biztos, hogy Misanóban Augusto Fernández az új blokkal fog menni, úgyhogy nemcsak a Yamaha, de a nézők is tisztább képet kaphatnak arról, hogy hol tart a fejlesztés. Az állandó pilóták a hétfői teszten folytathatják a V4-gyel való ismerkedést.

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend