Augusto Fernández elárulta, jelenleg a sornégyest jobb vezetni, ugyanis meg kell találniuk a V4-es konstrukció egyensúlyát. Elárulta, az új koncepcióhoz más értékek dukálnak, valamint számos olyan probléma ütötte fel a fejét, amelyre eddig nem volt releváns tapasztalatuk. A spanyol úgy véli, nyitottnak kell maradniuk, és folytatniuk kell az elkezdett munkát.
Az ígéretes péntek után a szombat már egy fokkal nehezebben alakult a Yamaha számára, már ami a V4-es motorblokk éles debütálását illeti. Augusto Fernández az időmérőn mindössze Somkiat Chantrát tudta megelőzni. Ez a sprintversenyre sem javult, a spanyol pilóta a tizennyolcadik helyen ért célba. Ami külön aggasztó lehet, hogy az előtte befutó Álex Rinstől több mint kilenc másodpercet kapott.
Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával
Adódott is a kérdés, hogy jelenleg melyik konstrukciót a kényelmesebb vezetni. „A sornégyest – zárta rövidre a felvetéseket Fernández. – A V4-essel néha jól érezzük magunkat, néha nem. Mint ahogyan szombaton is ez történt. Meg kell találnunk a motor egyensúlyát. Közel vagyunk ahhoz, hogy módosítsunk, de teljesen el vagyunk veszve. Aztán úgy néz ki, hogy sínen vagyunk, de egy újabb változtatás, és ismét nem találjunk a kiutat, és nem jönnek a számok. Folytatnunk kell a munkát, mert ez egy teljesen új koncepció, és még minden nagyon nyitott.”
„Minden olyan érték, amelyre a sornégyesből emlékszem… nem az, hogy nem működik, de nem ezek a megfelelő paraméterek – folytatta. – Nyitottnak kell lennünk, és más számok után kell néznünk. A szombati nap arról szólt, hogy kidobáljunk dolgokat. Hogy őszinte legyek, bármit, amit kipróbáltunk, jó volt. A péntek délután remek alapnak szolgál erre a pályára és a vasárnapra is. Remélem, találunk még valamit, mert még nem vagyunk teljesen tökéletesek. Jó érzéseim voltak a körön, és úgy gondolom, jó időt futottam. Szombaton lassabbak voltunk, úgyhogy találnunk kell erre egy megoldást.”
A Yamahánál nem vártak ilyen köridőket a V4-es géptől, amelyben Rins szerint sok maradt
Hiába a szombati gondok, a pénteki technikai hiba, valamint néhány bukás, természetesen nem szabad azonnal temetni ezt a konstrukciót, hiszen egyelőre ez nem arról szól, hogy Fernández ledominálja a hétvégét. Ráadásul olyan területek és problémák is felütötték a fejüket, amelyekre a V4-et illetően még nem volt releváns tapasztalata a Yamahának.
„Az a probléma a motorral, hogy nehéz közel maradni a másikhoz, és harcolni vele, vagy ugyanazzal a tempóval megérkezni, hogy meglegyen a megfelelő turbulenciád, mert rosszul jössz meg, más sebességgel – magyarázta. – Ezt most realizáltam. Úgy gondolom, folytatnunk kell a munkát, és remélhetőleg vasárnapra találunk valamit, mert ez egy kemény és hosszú sprint volt. Ráadásul némi vibráció is megjelent.”
„Remélem, előttünk végez” – a Yamaha versenyzői elmondták, mit gondolnak az új motorról
Ezzel a problémával a sornégyes Yamaha is küzdött a sprinten, ráadásul Fabio Quartararo ennek és a hátsó guminak köszönheti a bukását. Ami Fernándezt illeti, ő is hasonló tapasztalatokról számolt be. „Ez egy olyan dolog, amit tüzetesen át kell néznünk, mert ez nem a vázról és nem is a blokkról szól. Ez egy olyasvalami, amivel mindannyian küzdünk. Óriási volt a vibráció a versenyen, ráadásul ez volt az első olyan, hogy ezt tapasztaltam alatta.”
Fernádez az aerodinamika kapcsán is szót ejtett. „[A motor] fejlődése alatt két különböző idomot is kipróbáltam. Nem nagy a különbség, de egy kicsit jobb, amelyet most használok. Szükségünk van a további fejlesztésekre, mert ez egy új konstrukció. Sokkal keskenyebb, minden teljesen más. Az elkövetkezendő szabadkártyás lehetőségek alatt azon kell dolgoznunk, hogy az aerodinamika kapcsán is újabb előrelépéseket tudjunk feljegyezni.”
Motorbemutató és szerződéshosszabbítás: mozgalmas csütörtök a Yamahánál (videó, képek)