back to top
2025. szeptember 19. 15:26
KezdőlapMotoGPHivatalos: Di Giannantonio 2026-ban is gyári motorral fog versenyezni

Hivatalos: Di Giannantonio 2026-ban is gyári motorral fog versenyezni

A Ducati megerősítette, hogy Fabio Di Giannantonio 2026-ban is gyári technikát fog kapni. Ez azt jelenti, hogy a bolognai márka ismét négyre bővíti a gyári motorjai számát a rajtrácson.

Pénteken egyértelművé vált, hogy változások lesznek a Ducati kötelékén belül, hiszen ekkor hivatalossá vált, hogy a két gyári pilóta mellett Álex Márquez is gyári technikát fog kapni 2026-ban. Még a bejelentés előtt alapján felmerült annak a lehetősége, hogy mindez Fabio Di Giannantonio kárára történhet, hiszen idén ő vezeti a harmadik gyári, vagyis lehető legfrissebb Desmosedicit. Ám röviddel a Gresini tájékoztatója után kiderült, hogy Márquez előrelépése nem hozza magával Diggia térvesztését.

Hivatalos: Álex Márquez gyári motort kap 2026-ban

A Ducati ugyanis megerősítette a Crash.net kérdésére, hogy a VR46 megtartja „gyárilag támogatott csapat” státuszát, Di Giannantonio pedig továbbra is „teljes gyári specifikációjú motort” fog kapni. 2026-ban tehát Marc Márquez és Francesco Bagnaia mellett mind Álex Márquez, mind Diggia a GP26-tal indul majd csatába, Franco Morbidelli és Fermín Aldeguer pedig az akkor már tavalyi motort, a GP25-öt kapja meg. Ezzel a Ducati visszatér a tavalyi felállásához, már abban az értelemben, hogy akkor szintén négy gyári motort indított, csak akkor a „másik” kettőt egyaránt a Pramac versenyeztette.

Az viszont egyelőre nem tisztázott, hogy milyen motorblokk kerül majd Aldeguer és Morbidelli gépébe. Az erőforrások fejlesztése ugyanis 2026 végéig be van fagyasztva, így a Ducati csak az eddig homologizálatott tavalyi és idei blokkját használhatja. A négy gyári technikát kapó pilóta esetén így várhatóan a 25-ös blokk kerül majd bele a jövő évi vázba, és könnyen lehet, hogy Aldeguer és Morbidelli továbbra is a 24-es erőforrást fogja használni, az idei aero- és egyéb fejlesztésekkel kiegészítve.

A gyártók egyébként szabadon használhatják a homologizálatott blokkjaikat, kivéve a gyári csapatuk esetén, amelynél a szabály megköveteli, hogy a két pilóta ugyanazzal az erőforrással versenyezzen. Amennyiben tehát Bagnaia vagy Marc Márquez vissza akarna váltani a 24-es blokkra, csak akkor teheti meg, ha ebben a csapattársa is követi.