Pablo Nieto, a VR46 csapatmenedzsere arról nyilatkozott, hogy a Ducati nekik, pontosabban Franco Morbidelli számára kínálta fel először a negyedik gyári motort. Nieto szerint végül azért nem fogadták el ezt a lehetőséget, mert a 25-ös és a 26-os motor csak kevéssé fog egymástól különbözni.
Bár csapatot nem vált, Álex Márquez jövőre már frissebb technikával fog versenyezni. A Gresini pilótája ugyanis 2026-ban ugyanazt a motort kapja meg a Ducatitól, amelyet a gyári duó és a VR46-ot képviselő Fabio Di Giannantonio is – akik már idén is gyári géppel mennek. Ez a lépés egyébként nemcsak a spanyol pilóta, hanem csapata számára is óriási lehetőséget és egyben elismerést jelent.
Ám úgy tűnik, hogy a Ducati először nem rájuk gondolt, amikor a negyedik gyári motorját akarta kiosztani. A Japán Nagydíj alatt derült ki, hogy eredetileg Valentino Rossi csapata kapta volna meg a GP26-ot, így az alakulat kvázi második gyári státuszt kapott volna, amilyennel korábban a Pramac rendelkezett. Végül azonban az istálló lemondott erről a lehetőségről, az Autosport értesülései szerint azért, mert nem akarták kifizetni az azzal járó pluszköltségeket.
A második gyári gépről való lemondást a VR46 részéről erősítették meg Motegiben, ám azt nem az anyagiakra fogták. „Pontosan ugyanaz lesz, mint idén – mondta a felállásukról Pablo Nieto, a VR46 csapatmenedzsere. – Egy friss gyári motorunk lesz Diggiának, a 26-os, és egy 25-ös gyári motor Frankie számára. Szóval ugyanazon terv mentén folytatjuk. Megvolt arra az opciónk, hogy Franco is megkapja a [26-os] motort. De úgy döntöttünk, hogy nem kérjük. Ezért adta a Ducati a motort a Gresininek.”
Nietót persze megkérdezték, miért döntöttek így. „Mert szerintünk a különbség a 25-ös és a 26-os motor között nem lesz olyan nagy, ugyanaz a motorblokk marad, szinte ugyanaz lesz a két motor. Természetesen a Ducati készül valamivel a jövőre, de szerintem inkább már 27-re [az új szabályrendszer alapján épülő gépre] fognak fókuszálni. Ez a mi személyes véleményünk. Szóval úgy döntöttünk, így folytatjuk. Láttuk, hogy a 25-ös motor például Marc [Márquez] és Diggia alatt fantasztikusan működik.”
„Öngyilkosságba” rohan a MotoGP? – egy mérnök szerint „vesztes játszma” lesz az új szabályrendszer
A nyilatkozat után Michele Masini, a Gresini sportigazgatója nem akart arról találgatni, mi volt a pontos oka annak, hogy végül ők kapták meg a 26-os gépet. „Nem az én dolgom, hogy válaszoljak a VR46 nevében – mondta a döntés lehetséges okáról Masini. – Talán jobb, ha erről a Ducatit kérdezik. Úgy gondolom, a Gresini fantasztikus szezonokat futott az elmúlt években. Mi csak a munkánkra koncentrálunk.”