Johann Zarco szerint a Japán Nagydíj sprintjén a balszerencséjében szerencse is volt, hogy nem gázolta el Jorge Martínt. Ami a vasárnapi eseményeket illeti, a francia versenyző elégedett volt saját teljesítményével, a dobogót szerző Joan Mirt pedig kifejezetten méltatta.
Felemás hétvégéje volt Johann Zarcónak a Japán Nagydíjon. Az LCR pilótája pénteken bejutott a Q2-be, ott azonban mindössze a tizenegyedik helyre kvalifikálta magát. A sprinten a rajtja nem volt rossz, jó eséllyel legfeljebb egy pozíciót veszített volna az 1-es kanyarra, ám Jorge Martín tett róla, hogy ne tudjon rendesen befordulni.
Martín elsírta magát, majd bocsánatot kért a szintén megsérült Bezzecchitől a balesetért
A gyári Aprilia motorosa ugyanis összeért Fermín Aldeguerrel, majd motorja a mezőny közepébe vágódott. Végül csak csapattársát, Marco Bezzecchit ütötte ki, ám Jack Miller, Álex Rins, valamint Zarco is kénytelen volt lemenni a pályáról. Utóbbinak nagyon résen kellett lennie, hiszen Martín teste előtte csúszott el, és a felvételen jól látszik, hogy egy reflexmozdulatnak köszönhetően tudja kikerülni.
„Egyfelől mondhatom, hogy balszerencse volt, mert a rajt rendben volt, és szerettem volna harcolni néhány pontért, másfelől viszont szerencsés vagyok, hogy nem buktam, mert félelmetes volt látni, ahogyan a motorok elmennek előttem – nyilatkozta a 35 éves versenyző a Canal +-nek. – Martín kissé őrültséget csinált, majdnem átmentem rajta. Egyetlen motorral sem értem össze. Nem mentem keresztül Jorgén, úgyhogy egyrészt elég ijesztő volt, és szerencsés voltam, hogy nem estem el, de tök utolsóként folytattam.”
An unfortunate teammate wipeout with bigger consequences for @88jorgemartin 💥
Hoping for a fast recovery ❤️🩹#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/VUX493BR6n
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 27, 2025
Zarco végül be sem fejezte a sprintet, így maradt számára a főfutam. Az már sokkal jobban sikerült neki, és bár Fabio Quartararót nem tudta maga mögé utasítani, de így is kilencedikként látta meg a kockás zászlót. Ezzel megszakított egy rossz sorozatot, hiszen az előző három futamhétvége vasárnapján nem tudott pontot szerezni.
„Nagyon elégedett vagyok ezzel a kilencedik hellyel – fogalmazott. – Nagy megkönnyebbülés, hogy pontokat szereztem, mert Ausztria óta nem tudtam befejezni a futamokat, és ezt nagyon nehéz volt kezelni. Most elég jól éreztem magam a motoron ahhoz, hogy a legjobb tízért csatázzak. Látom, hogy kicsit hiányzott a sebességem ahhoz, hogy tartsam a lépést Raúl Fernándezzel, és az első hét közelében legyek. Azonban legalább egy jó versenyt futottam Fabio Quartararo mögött. Megpróbáltam minél közelebb kerülni hozzá, hogy megelőzzem, de nem tudtam többet kihozni magamból, és szerintem kicsit stresszes voltam a motoron. Merthogy az egyik elsődleges cél az volt, hogy befejezzem a versenyt, pontokat szerezzek, és egyfajta újraindítást hajtsak végre, hogy visszanyerjem a magabiztosságom, és megpróbáljak jó eredményeket elérni a tengerentúli futamokon.”
Zarco szerepléséhez az is hozzájárult, hogy immáron ő is használhatta a Honda legújabb fejlesztéseit, amellyel elmondása szerint jó köridőkre és kiegyensúlyozott teljesítményre volt képes. Ugyanakkor az RC213V-ből ezúttal nem ő, hanem Joan Mir hozta ki a legtöbbet, aki néhány nap híján két év után vezette ismét dobogóra az aranyszárnyasok gyári csapatát.
„Mirnek fantasztikus versenye volt – méltatta márkatársa. – Nagyon örülök, hogy dobogót szerzett, és ez nekünk is motivációt ad, hogy találjunk egy jó beállítást. Merthogy úgy érzem, időre van szükség, hogy a magabiztosság visszajöjjön. Rendkívül gyors volt a hétvége során, már az időmérőtől, hiszen majdnem övé lett a pole pozíció. Amikor pedig az ember az első sorból indul, és elég jó tempója van ahhoz, hogy a futam első felében ott maradjon az élmenő srácokkal, a második fele már szinte könnyű. Szóval tökéletes helyzetben volt a dobogó eléréséhez, és kihasználta a lehetőséget.”
Mir a kiböjtölt dobogó után: Jobban hittek bennem, mint én magam