back to top
2025. október 06. 01:44
KezdőlapMotoGPA gyári Ducati főnökét felbőszítette, hogy a VR46 igazgatója kikotyogta Bagnaia „titkát”

A gyári Ducati főnökét felbőszítette, hogy a VR46 igazgatója kikotyogta Bagnaia „titkát”

Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója megerősítette, hogy Francesco Bagnaia a misanói teszten kipróbálta Franco Morbidelli motorját, tehát a tavalyi Ducatit. Ezt pedig láthatóan nem nyerte el az olasz márka gyári istállóját vezető Davide Tardozzi tetszését. Bagnaia pénteken már nem akart a technikára vonatkozó kérdésekre válaszolni, de az újboli gyengélkedéséről szót ejtett.

Az előző forduló, a Japán Nagydíj látszólag nagy fordulatot hozott Francesco Bagnaia szezonjában: az olasz pilóta, aki egészen addig küszködött, az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is magabiztosan nyerte meg, pedig az utóbbin még egy technikai probléma is jelentkezett nála. Ez óriási kontrasztban állt az azt megelőző versenyhétvégével, hiszen a San Marinó-i Nagydíjon tempója alapján a mezőny végéhez tartozott. Viszont a két forduló közben tartották a misanói tesztet, amelyet látszólag Bagnaiáék végre megtalálták a helyes utat.

Bagnaiát ki kellett volna inteni Motegiben a füstölő blokkja miatt?

Ezután sokan rebesgetni kezdték, hogy a Ducati lényegében visszaültette a háromszoros világbajnokot a tavalyi gépre, a Desmosedici GP24-re, amely sokkal jobban feküdt neki, főleg, ami a fékezést illeti. Bár annyi biztos volt, hogy a tavalyi motorblokkot nem használhatja, mivel a szabályok értelmében minden márka gyári csapatánál egy erőforrást használhatnak a pilóták, és Marc Márquez motorjában továbbra is az idei dolgozik. Viszont ezentúl lényegében minden más területen minden további nélkül lehetséges a „visszaváltás”.

A hírek egészen konkrétan arról szóltak, hogy Franco Morbidelli – a szükséges módosításokkal ellátott – motorját próbálta ki Bagnaia a teszten. Ám amikor az Indonéz Nagydíj csütörtöki napján erről kérdezték, nem akarta felfedni, pontosan mivel kísérletezett. „A helyzet az, hogy a misanói teszten úgy döntöttünk, kipróbálunk néhány dolgot, amelyek korábban is nagyobb magabiztosságot és teljesítményt adtak nekem – nyilatkozta. – Szóval nem erősítem meg [hogy Morbidelli motorját használtam], de megerősítem, hogy az a jó érzés, amit a misanói teszten tapasztaltam, olyan elemek miatt jött elő, amelyeket már a múltban is használtunk.”

„Fantasztikus” tesztet zárt Bagnaia, ahol olyat tett, amire még idén nem volt példa

Végül azonban hiába volt Bagnaia titokzatossága, mégis kiderült, hogy valóban Morbidelli gépére ült fel. Ezt Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója mondta el a MotoGP riporterének, Jack Appleyardnak pénteken: „Nos, mi megpróbáltunk segíteni… A Ducati kért valamit a csapatunktól. Mi egy család vagyunk. Ducati-család, VR46-család. És próbáltunk egy kicsit segíteni neki hétfőn Misanóban. De azt már nem tudom, mi történt utána [Motegiben]. A mi motorunk visszakerült a bokszba, és nem tudom, hogy a Ducati adott-e [Peccónak] egy másikat.”

Ezután Appleyard konkrétan rákérdezett Ucciónál, hogy Morbidelli egyik motorját adták-e oda Bagnaiának, így válaszolt: „Igen. Pecco kipróbálta… hétfőn Misanóban kipróbálta a mi motorunkat, Morbidelli motorját. De a hétfői teszt után a motor visszakerült a bokszunkba. Azután pedig nem tudom, mi történt.”

Az esetről később, már főnöke megszólalása után a motorját ideiglenesen átengedő Morbidelli is beszélt. „Rendben volt, a Ducati kérte tőlünk, hogy tegyük meg, és mi mindent odaadtunk. De ez nem volt nagy ügy, nem jelentett komoly problémát. Valószínűleg Peccónak megerősítésre volt szüksége azzal kapcsolatban, hogy a 24-es gépen általában véve jobban érzi magát. Ezért kellett megtenniük, ezért kértek minket erre. Mi pedig örömmel segítettünk” – zárta le az olasz pilóta.

A VR46 vezére elismerte, Morbidelli is megkaphatta volna a gyári Ducatit, amely Álex Márquezé lett

Viszont Uccio nyilatkozata igencsak felbőszítette a gyári Ducati csapatfőnökét, Davide Tardozzit. „Nem értem, miért mindig csak a Ducatit emlegetik, amikor ilyen hírek napvilágra kerülnek. Valaki valószínűleg túl sokat beszélt. Pedig mi nem akarunk túl sok információt kiadni az ellenfeleinknek” – nyilatkozta pénteken a láthatóan ingerült Tardozzi az olasz Sky Sportnak.

Ezután Tardozzi rámutatott, hogy ha valóban találtak volna valamilyen csodás megoldást, Bagnaia nem a tizenhetedik helyen zárt volna a mandalikai edzésen: „Egy fölényes győzelemből érkeztünk ide. Ha meg lett volna itt is Morbidelli motorjának a csodája, ma nem így alakultak volna a dolgok. Vannak pályák, amelyek többé-kevésbé kedveznek nekünk, és ez mindig is azok közé tartozott, ahol szenvedtünk. Más gyártók itt jobbak nálunk. Ilyen körülmények között rengeteg munka vár ránk.”

Bezzecchi dominálta az edzést, a bukdácsoló Marc Márquez és Bagnaia is lemaradt a továbbjutásról

Bagnaia később a nyilvánosság előtt is elmondta, hogy ezen a hétvégén tényleg másképp érzi magát, mint a Japán Nagydíjon. „Igen, elég egyértelmű, hogy ez egy nehéz nap volt – mondta. – Többet vártam, többet akartam. De valahogy nem éreztem azt, amit Motegiben, inkább úgy éreztem magam, mint Misanóban. Ez elég furcsa, mert a motor elméletileg ugyanolyan [mint Motegiben].”

Az olasz pilóta ezután kifejezte reményét, hogy szombatra javulni fog a tapadás, ami kedvezhet neki. Éppen ezért egyelőre nem is akar változtatásokat a motorján. A technikai részletekbe viszont nem kívánt belemenni, amikor a „szivárogtatás” kapcsán a prototípusok közötti különbségekről faggatták: „Őszintén szólva, egész szezonban próbálok beszélni a dolgokról, amennyire csak lehet, a lehető legvilágosabban. De én a versenyző vagyok, én a motorozásra akarok koncentrálni. A technikai részről Giggit [Dall’Ignát, a Ducati Corse általános igazgatóját] kell kérdezni. Nem akarok többé a technikai oldalról szóló kérdésekre válaszolni. Csak azt mondom el, amit mások mondanak nekem, hogy mondjam.”