back to top
2025. október 11. 23:08
KezdőlapMoto2Új szerepben térhet vissza az ikonikus szponzor a gyorsaságimotoros-vb-re

Új szerepben térhet vissza az ikonikus szponzor a gyorsaságimotoros-vb-re

Egy sajtóértesülés szerint a Repsol 2025-től a Moto2-es és a Moto3-as világbajnokság kenőanyag-beszállítója lesz. A spanyol cég, amelynek a Hondával való ikonikus kapcsolata tavaly szűnt meg, a Liqui Moly helyét veszi át, annak ellenére, hogy a német vállalat élő szerződéssel rendelkezett a következő idényre is.

A gyorsaságimotoros-világbajnokság történelméből több példát is lehet hozni, ha ikonikus szponzori együttműködéseket keresünk, de ezek egyike sincs azon a szinten, mint a Repsol és a királykategóriás gyári Honda viszonya. A felek 30 évig tartó együttműködése minden idők egyik legsikeresebb csapat–szponzor kapcsolata volt az egyetemes motorsportban. Ha csak a számokat nézzük, akkor 183 győzelemig, illetve további 372 dobogós helyezésig jutottak, ami tizenöt egyéni és tizenegy csapatvilágbajnoki címre volt jó (utóbbit csak 2002-ben vezették be). Emellett a spanyol cég oroszlánrészt vállalt abban, hogy a Honda tizennyolcszor elhódítsa a gyártói bajnokságot.

Az együttműködés viszont a tavalyi szezonnal véget ért, és azóta a Repsol nem is tűnt fel a vb-paddockban. Viszont ez jövőre meg fog változni – legalábbis az Autosport értesülése szerint. A brit szaklap számolt be arról, hogy jövőre a Repsol lesz a Moto2-es és a Moto3-as kizárólagos kenőanyag-beszállító (a MotoGP-ben minden csapat, illetve gyártó maga választhatja meg, melyik cég termékeit használja, tehát ez a kizárólagos pozíció csak a két kisebb kategóriánál létezik).

Mindezt különösen érdekessé teszi, hogy a német Liqui Moly egészen 2027-ig aktív szerződéssel rendelkezett a két kisebb géposztály kiszolgálására. A gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogaival rendelkező Dorna tehát idő előtt felbontotta a Liqui Moly szerződését, ami azt valószínűsíti, hogy a Repsol jelentősen nagyobb összeget volt hajlandó áldozni a célra. A SPEEDWEEK spekulációja szerint elképzelhető, hogy a spanyol cég hasonló fellendülést vár a figyelem tekintetében a Liberty Media „hatalomátvételétől” a MotoGP-nél, mint amilyenre a Forma–1-nél sor került, ami pedig ki akar használni.

Az új tulajdonos a Forma–1 mintájára változtatná meg a MotoGP-t, eltűnhet a csapatok közti különbség