Raúl Fernández még nem hiszi el ezt a győzelmét, és kiemelte, ez a siker kemény munka gyümölcse volt. Felfedte, az utolsó körök kifejezetten hosszúra nyúltak belülről. Fabio Di Giannantonio keserédesnek nevezte az eredményt, mivel úgy véli, megvolt bennünk a potenciál, de az időmérővel elpocsékolták ezt a lehetőséget. Marco Bezzecchi terve pedig bevált, de ennek ellenére sem számított dobogós eredményre.
Raúl Fernández győzelmét hozta az egy órával eltolt Ausztrál Nagydíj. A spanyol versenyző mögött Fabio Di Giannantonio ért célba, míg a harmadik pozíciót Marco Bezzecchi kaparintotta meg, miután az Indonéz Nagydíjat követően egy dupla hosszú körös büntetést kellett letöltenie.
Bezzecchi a dobogóig jutott a büntetése után, Fernández első MotoGP-győzelmét aratta
Fernández a negyedik helyről várta a piros lámpák kialvását. Ugyan az első körökben Pedro Acosta meg tudta előzni, azonban ez az állapot nem sokáig állt fenn. Ráadásul miután Bezzecchi letöltötte a büntetését, már semmi és senki nem akadályozta a verseny alatt. Ezzel a győzelemmel első MotoGP-sikerét jegyezhette, ráadásul a nagydíjakat figyelembe véve először állhatott fel a pódiumra. Érdekesség, hogy a Trackhouse is első ízben aratott győzelmet a királykategóriában.
„Bocsánat, de ezt még nem hiszem el – kezdte verseny utáni értékelését Fernández. – Úgy gondolom, hosszú idő után találtunk valamit. A csapat mindvégig hitt bennem, és támogattak. Ez a kemény munka gyümölcse volt, köszönöm nekik. Jó tempót diktálunk, megpróbáltam a végéig menedzselni. Tudtuk, hogy ezen a pályán nagyon óvni kell a hátsó gumit. Tisztába voltunk vele, hogy a vége nehéz lesz, különösképpen az utolsó öt kör bizonyult nagyon hosszúnak. Mindenesetre köszönöm a csapatomnak és a családomnak, akik mindig támogattak.”
Of course, it's SHOEY TIME! 🍾👢#AustralianGP 🇦🇺 pic.twitter.com/XGpxJ2JXai
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 19, 2025
Di Giannantonio mindössze a tizedik helyről rajtolhatott, de remek felzárkózást mutatott be. A futam második felében már a negyedik pozícióban állt, majd Acostát és Álex Márquezt is levadászva szerezte meg az ezüstöt. Ezzel a 2025-ös szezonban már harmadjára állhatott fel a pódiumra főfutamon, és megmentette a Ducati immáron 85 futamból álló dobogós sorozatát.
„Fantasztikus ez a hely, a versenyzést leszámítva is egy remek sziget – fogalmazott Di Giannantonio. – Bármikor, amikor idelátogatunk, az maga a varázslatos hétvége. Sőt, amikor a futam is jól sikerült, akkor még inkább fekszik. Remek viadal volt, eddigi karrierem során a legkeserédesebb. Megvolt bennünk a potenciál, de az időmérővel elpocsékoltuk ezt a lehetőséget. Ezt leszámítva, a mai verseny fantasztikus volt, sokat előztem, és a tempónk is a helyén volt. Raúlt is megpróbáltam elkapni, de túlságosan lelépett. Nagyon boldog vagyok, folytatjuk a munkát. Soha nem adjuk fel, még akkor sem, ha ez egy hullámzó szezon.”
From 10th on the grid to 2nd place for @fabiodiggia49 👏#AustralianGP 🇦🇺 pic.twitter.com/4VHrsIS1pW
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 19, 2025
Bezzecchi a második rajtkockából indult. Hamar magához ragadta a kezdeményezést, majd közel egy másodperces fórt épített ki. Miután letöltötte a büntetését, a hatodik helyre tért vissza, menetelése pedig a harmadik pozícióig tartott. Ennek ellenére nagy napot zárt, ugyanis az Aprilia a 2023-as Katalán Nagydíj óta először ünnepelhetett dupla dobogót, ráadásul megelőzte Francesco Bagnaiát a világbajnoki pontversenyben.
„Nagyon nehéz verseny volt, mert a büntetés miatt minden komplikáltabbá vált – nyilatkozta Bezzecchi. – A stratégiám tökéletesen bevált, mert egy hibátlan rajtot szerettem volna. Megpróbáltam a kezdetektől fogva nyomni, és volt egy kis előnyöm, amikor elkezdtem letölteni a büntetést. Nagyon boldog vagyok, nem gondoltam arra, hogy ennek ellenére is meglesz a dobogó. Hálás vagyok a csapatnak, az Apriliának, a VR46 Versenyzői Akadémiájának és Valénak, mert mindig is közel álltak hozzám. Most pedig fizikálisan kell felkészülnünk Malajziára.”
Despite the two Long Lap Penalties, it's been a great day for Marco Bezzecchi 🥉#AustralianGP 🇦🇺 pic.twitter.com/CWa1Kw8bhy
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 19, 2025