Francesco Bagnaia elmondta, a beállítások miatt küszködött az Ausztrál Nagydíjon. Bagnaia arra hívta fel a figyelmet, hogy Phillip Islanden Franco Morbidelli is hasonló problémával küzdött, mint ő. Ugyanakkor Morbidelli szerint ez inkább a pálya sajátosságainak volt betudható.
A hétvégén a Maláj Nagydíjjal folytatódik a MotoGP idei szezonja. A mostani mezőnyből a sepangi pályán eddig Marc Márquez és Francesco Bagnaia volt a legeredményesebb, akik egyaránt két-két futamot nyertek. Márquez ezt a számot most biztosan nem fogja növelni, hiszen sérülése miatt kihagyja a fordulót – ahogy egyébként az idény teljes hátralévő részét is. Bagnaia saját elmondása szerint nagyon várja a hétvégét, amelyet az előszezoni teszt tanulságaira alapozva szeretne felépíteni.
Bezzecchi formája vagy az Aprilia korábbi hátránya lesz meghatározó Sepangban? – hétvégi menetrend
Viszont a korábbi sikerei ellenére jelenleg nagyon valószínűtlennek tűnik, hogy az olasz pilóta harcba szállhat majd a dobogóért. Bár általában véve sem ez az eddigi legerősebb éve, Bagnaia augusztus végétől kezdve minden korábbinál jobban küszködik. Az előző forduló, az Ausztrál Nagydíj sprintjén egyedül a Ducati szabadkártyás tesztpilótáját, Michele Pirrót tudta megelőzni, a vasárnapi futamon pedig bukott a tizenkettedik helyről.
Csütörtökön aztán megkérdezték tőle, volt-e valamilyen konkrét oka az ausztráliai gyengélkedésének. „A beállítások – válaszolta. – Valamiért rengeteget mozgott, nyugtalan volt a motor. A bemelegítésen kipróbáltunk valamit, de attól még rosszabb lett. A versenyre ismét változtattunk, onnantól nehezebb volt vezetni, de valamivel jobb lett [a probléma szempontjából]. Aztán elestem, mert túlságosan nyomtam. A motor túl erősen reagált a motorfékre, de legalább ismét versenyképesebb voltam. Az első kerékbe vetett bizalom hiánya, amivel a szezon kezdete óta a leginkább szenvedek, a féktávokon és a kanyarokban jelentkezik. Nagyon nyomnom kell a motort, mert ha nem, nincs tapadás.”
Bagnaia nem akart megint utolsó lenni, ezért elfogadta, hogy bukott
Ami némileg aggasztó lehet a Ducati számára, hogy mostanra már a gyártó másik pilótájánál is fellépett ez a probléma. „A szezon elején még csak én küzdöttem ezzel, most viszont Franky [Morbidelli] is érzi ugyanezt. Persze próbálunk rájönni, miért. Ha többen is ugyanazzal a problémával szembesülünk, az komolyabb gondot is jelenthet a Ducatinak” – vetette fel Bagnaia.
Az mindenképp észrevehető, hogy a sérült Marc Márquez hiányában a Ducati már nem tudja ugyanazt az átütő teljesítményt nyújtani, mint korábban. Ennek ékes példája, hogy az Ausztrál Nagydíj sprintje után a gyártó egy pilótája sem állt dobogóra – amire még soha nem volt példa a sprintek 2023-as bevezetése óta.
Ugyanakkor Morbidelli – aki valójában csak Ausztráliában tűnt el igazán – szerint inkább a mandalikai és a Phillip Island-i pálya sajátosságai okozták a problémáit, és reményei szerint már a mostani hétvégén minden visszatér majd a rendes kerékvágásba. Ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy a két pilóta nem is ugyanazon a motoron ül, még ha természetesen az alkatrészek között sok átfedés is van, hiszen míg Bagnaia az idei, addig Morbidelli a tavalyi prototípust használja.
Bagnaia szerint egy Marc Márquezhez hasonló csapattárs még mélyebbre lökhet egy pilótát
„Nem tudom, Peccónak pontosan milyen problémái voltak, de tudom, miket mondott a motor viselkedéséről. Mandalikában és Ausztráliában a gondjaink hasonlóak voltak, de összességében azért eltértek. Phillip Islanden főleg a motor stabilitásával küzdöttem, ez volt a legnagyobb problémánk. Nem találtam olyan beállításokat, amelyekkel stabilan tudtam volna befordulni a kanyarokba” – magyarázta Morbidelli.
„Nem tudom, ezek a problémák kifejezetten az adott pályák miatt kerültek-e elő. Soha nem lehetünk ebben biztosak. De korábban még sosem voltak ilyen nehézségeim. Mandalikában szenvedtünk, de ott más gumikat használtunk, míg a Phillip Island-i önmagában is egy különleges pálya – ha ott nem érzed magad tökéletesen a motoron, akkor nagyon nehéz dolgod van. Velem pedig ez volt a helyzet. Most meglátjuk, mi lesz Sepangban, amely egy olyan hely, amit már sokkal jobban ismerünk.”