back to top
2025. november 02. 16:00
KezdőlapMotoGPA Yamaha-tesztpilóta felfedte, miben jobb már most a V4-es konstrukció a sornégyesnél

A Yamaha-tesztpilóta felfedte, miben jobb már most a V4-es konstrukció a sornégyesnél

Augusto Fernández felsorolta, miben tartja már most jobbnak a V4-es blokkal szerelt Yamahát, mint a sornégyessel hajtott gépet. Fernández emellett arról is beszélt, megérti Fabio Quartararo frusztráltságát az új projekttel kapcsolatban, de ő továbbra is derülátó.

Az idei MotoGP-szezonban vitathatatlanul a Yamahához fűződik a legfontosabb fejlesztés: a V4-es motorblokk. A japán gyártó ugyanis egyedüliként még mindig sornégyes erőforrást használ, de tervei szerint a jövő évi motorjában már a V4-es fog dolgozni. A blokkot és az aköré épített motort a márka tesztpilótája, Augusto Fernández már több alkalommal is tesztelte éles körülmények között, legutóbb a Maláj Nagydíjon került erre sor. A spanyol pilóta a sepangi versenyhétvége során mondta el a nyilvánosságnak, hogy milyen területen tartja már most jobbnak a V4-es blokkot, illetve motort, mint a jelenleg használtat.

„Valami másra van szükségünk” – a Yamahánál nem változtak a V4-essel kapcsolatos problémák

„Simább, mint a sornégyes – mondta az olasz Sky Sportsnak. – Még nem használjuk ki a teljes potenciálját, inkább visszafogottabban haladunk, hogy minden lépést alaposan ki tudjunk elemezni. Az első [kerékkel] kapcsolatban még rendbe kell tenni bizonyos dolgokat, de a gázadás és a gumi közötti kapcsolat már most jobb. Jelentős előrelépést tettünk a tapadáskezelés terén is, különösen a gumik viselkedésének és kopásának megértésében. És ráadásul csodálatos vezetni.”

Ugyan Fernández általában pozitívan és bizakodóan nyilatkozik a projektről, a gyártó legfontosabb pilótája, Fabio Quartararo nagyon elégedetlen volt vele, amikor kipróbálta a misanói teszten. Ráadásul Quartararo egyértelművé tette, hogy a jövő évi motor, méghozzá annak korai változata alapján fog majd arról dönteni, érdemes-e a Yamahánál maradnia. Fernández megérti a 2021-es világbajnok frusztrációját, de úgy véli, érdemes még kivárnia.

„Megértem Fabiót, mert ő az a típus, aki már holnap nyerni akar – magyarázta Fernández. – De egy kis türelemre még szüksége lesz. Malajziában a pálya adottságai nem fekszenek a konstrukciónak, szóval az ottani köridőket nem szabad figyelni. Most arra kell koncentrálnunk, milyen érzés a motoron ülni. De biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb ebből a projektből igazán jó motor születik.”

Quartararo nem érdeklődik a V4 iránt, mert látja az eredményeket és az arcokat