Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója elismerte, hogy nem elégedett az idei motorral, de a fejlesztési „botlás” felelősségét magára vállalta. Dall’Igna emellett Marc Márquez sérüléséről és Francesco Bagnaia helyzetéről is beszélt.
A Ducati nem lehet boldogtalan az idei szezonnal, hiszen az olasz márka triplázni tudott: a gyártók és a csapatok között is legjobbnak bizonyult, valamint Marc Márquez révén az egyéni bajnoki címet is behúzta. Viszont az idény végét beárnyékolta, hogy Márquez az Indonéz Nagydíjon komolyan megsérült, miután Marco Bezzecchi hátulról nekiment. A spanyol pilóta – akit Nicolò Bulega fog helyettesíteni az utolsó két fordulóban – felépülése persze kulcsfontosságú a Ducatinak, így mindent meg is tesznek, hogy az rendben végbe menjen.
Marc Márquez veszélyeztette volna pályafutását, ha másodszor is belelép ugyanabba a folyóba?
„Nagyon peches volt, hiszen valójában nem is az ő hibája volt. De hát a helyzet az, hogy az ilyen dolgok néha megtörténnek. És ő is tudja, hogy ezt most el kell fogadnia, és követni fogja azt az ésszerű utat, amit a felépülése megkövetel” – nyilatkozta Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója a MotoGP hivatalos weboldalának.
A világbajnok kiesésének ráadásul nemcsak az eredményekre volt komoly hatása. „Marc balesete előtt azt terveztük, hogy az idény végén elkezdünk néhány fejlesztést a 2026-os projekthez. Jelenleg ez nem lehetséges, és ez a legfőbb gond, amit a sérülése okozott” – magyarázta Dall’Igna.
A Ducati kapcsán az idei szezonban az egyik legközpontibb kérdés a tavalyi és mostani prototípus közötti különbség volt. A kérdés főként Francesco Bagnaia kapcsán merült fel, aki láthatóan nem találta meg ugyanazt az összhangot a Desmosedici GP25-tel, mint a 24-gyel. Dall’Igna az olasz pilóta küszködésével kapcsolatban semmilyen konkrétumot nem tudott mondani, de leszögezte, „boldog lenne, ha tehetne valamit”, valamint azt is, hogy a csapat és a versenyző között mindig „nagyon jó volt a kapcsolat”. A szakember emellett a fejlesztési „botlás” felelősségét is magára vállalta, beismerve, hogy nem tökéletes az idei motor.
„Az év elején úgy döntöttünk, nem kockáztatunk a fejlesztéssel, ezért őszintén szólva a 2024-es és a 2025-ös motor szinte teljesen megegyezik – mondta Dall’Igna. – A 2025-ösre fel lehet tenni néhány új elemet, de ha akarjuk, könnyen visszatérhetünk a 2024-es konfigurációhoz. Természetesen nem vagyok elégedett a 2025-ös motorral, mert nem hozott valódi előrelépést, bár ezt tudtam előre. Ez az én döntésem volt, és ezt vállalom.”
Ugyanakkor a vetélytársak nem álltak meg a fejlesztésben, amivel a Ducatit is kihívás elé állították. „A többi gyártó eközben óriási lépéseket tett előre. De ez a verseny része, ezzel kell megküzdenünk, ilyen a valóság. Éppen ezért új dolgokat kell behoznunk, hogy tovább javítsuk a motorunkat” – mutatott rá az olasz szakember.
Dall’Igna a szaklap beszámolója alapján ezután azt jelezte, hogy az idei motoron még több változtatást is végre fognak hajtani, bár a motorblokkok fejlesztésének befagyasztása miatt persze a gép más részeit módosítják. A gyártó tesztpilótája, Michele Pirro már ki is próbálta ezeket az elemeket a misanói teszten, valamint az Ausztrál és a Maláj Nagydíjon, amelyeken Márquezt helyettesítette.
