back to top
2025. november 07. 08:25
További
    KezdőlapMoto3Bagnaia kritikus: a MotoGP „elveszítette a hitelességét” a horrorbaleset utáni téves közlés...

    Bagnaia kritikus: a MotoGP „elveszítette a hitelességét” a horrorbaleset utáni téves közlés miatt

    Francesco Bagnaia keményen kritizálta, ahogy a MotoGP a közvéleményt félretájékoztatta a sepangi Moto3-as baleset után. Pedro Acosta arról beszélt, a versenyt nem szabadott volna megtartani, míg Fabio Di Giannantonio a sérültek magánszférájának megsértését emelte ki.

    A gyorsaságimotoros-világbajnokság előző fordulója, a Maláj Nagydíj során a szokásoktól eltérően a Moto3-ra a szinte ugyanakkora figyelem irányult, mint a királykategóriára. Viszont ennek sajnálatos oka volt: José Antonio Rueda és Noah Dettwiler kivezető körön történt horrorbalesete. A hatalmas ütközés után mindkét pilótának leállt a szíve, és Dettwiler életéért még később is küzdeni kellett. Szerencsére a tervek szerint a mostani hétvégére már mindketten hazatérnek Európába, de persze felépülésüknek még közel sem látszik a vége.

    Nagyszerű hír érkezett a Moto3-as horrorbalesetben megsérült Dettwilerről

    A hétvégi Portugál Nagydíj csütörtöki médianapján aztán újra előkerült a baleset: számos MotoGP-pilóta kinyilvánította véleményét annak kezeléséről. Luca Marini azt hangsúlyozta, a legfontosabb, hogy gyorsan és hatékonyan segítettek a két pilótán. Azonban Francesco Bagnaia, aki már az eset után is keményen fogalmazott, arról beszélt, szerinte nem szabadott volna megtartani a Moto3-as futamot. Bagnaia arra is rámutatott, a nyilvánosság kezelésében is súlyos hibát vétett a MotoGP.

    „Csak annyit kérek a versenyfelügyelőktől, akiknek dönteniük kell, hogy tegyék ezt több odafigyeléssel és nyugalommal – mondta csütörtökön Bagnaia a The Race beszámolója szerint. – Néha nem értem, hogy három-négy perccel az eset után már azt közlik, hogy a versenyzők eszméletüknél vannak, miközben aztán azt halljuk, hogy mindkét pilótának leállt a szíve. Szerintem ez a hitelesség elveszítését jelenti, és ilyesmire nincs szükségünk. Szóval néha jobb lenne egy kicsit több körültekintéssel eljárni, és meghallgatni a versenyzőket, akiknek motorra kell ülniük – és nemcsak a MotoGP-ben, hanem a Moto3-ban is. Tudom, hogy nehéz ilyen feszült pillanatokban döntést hozni, szerencsére nem nekem kell, de ahogy mondtam, néha, ha másokat is meghallgatunk, az segíthet.”

    Bagnaia mellett Pedro Acosta is amellett foglalt állást, hogy a legkisebb kategóriát nem szabadott volna hagyni elrajtolni, viszont a MotoGP-mezőny elindítása ellen már nem tiltakozott volna. „Szerintem ezt a versenyt nem lett volna szabad megtartani – jelentette ki Acosta. – Világosan fogalmazva: a MotoGP a főműsor, a királykategória, amit mindenki vár. Mi már elég idősek vagyunk ahhoz, hogy félretegyük a személyes érzelmeket, és csak versenyezzünk, majd utána gondoljuk végig a dolgokat. Ezek a srácok viszont gyerekek. És nem szükséges gyerekeket ilyen helyzetben versenyeztetni.”

    A biztonság csak egy illúzió a motorsportban?

    Fabio Di Giannantonio viszont Acostával szemben úgy gondolja, hogy ha a Moto3-as futamot törlik, akkor a Moto2 és a MotoGP versenyét sem lett volna szabad megrendezni, mert „egy paddockban vannak, és nagyjából azért egykorúak”. A VR46-pilóta több más versenyzővel együtt az orvosi titoktartás kérdését is felvetette, mivel a MotoGP orvosi igazgatója, Dr. Ángel Charte a csapat kérésének ellenére részletesen beszélt a spanyol sajtónak Dettwiler állapotáról.

    „Ha velem történne ilyesmi, azt szeretném, ha tiszteletben tartanák a magánszférámat – magyarázta Di Giannantonio. – Az információkat csak akkor adják ki, ha már biztosat tudnak, és ha egy képviselőm, a csapatomból vagy a családomból engedélyezi: a feleségem, a barátnőm, az apám vagy az anyám. Ezen mindenképp javítanunk kellene. Tudom, hogy mostanában a nagy baleseteknél már leálltak a visszajátszásokkal. És szeretném azt hinni, hogy most is csak hiba történt, talán a tévés azt gondolta, nem olyan súlyos az eset. De ez is egy olyan dolog, amin javítanunk kell.”

    Biztonság vagy fényűzés? – egy korábbi hibát domboríthatott ki a Moto3-as horrorbaleset