Nicolò Bulegának megváltozott a hozzáállása, és immár az a célja, hogy 2027-től az állandó MotoGP-mezőny tagja legyen. Az olasz pilóta emellett többek között a hétvégi Portugál Nagydíjról, a Superbike- és MotoGP-gép különbségéről és új csapattársáról, Francesco Bagnaiáról is szót ejtett.
A hétvégén rendezik meg a Portugál Nagydíjat, amelyen a világbajnok, Marc Márquez sérülése miatt nem vesz részt. A Ducati erre és a szezonzáró fordulóra Nicolò Bulegát kérte fel Márquez helyettesítésére. Az olasz pilóta a Superbike-világbajnokságon mutatott teljesítményével kétségtelenül kiérdemelte ezt a lehetőséget, hiszen egészen az utolsó futamig harcban volt Toprak Razgatlıoğluval a bajnoki címért. Persze a tehetség nem jelent automatikusan sikeres bemutatkozást, főleg, hogy a 26 éves versenyzőnek a tervezettnél kevesebb ideje volt a motor kipróbálására. Viszont a portimãói fordulónak – amelynek első szabadedzésén a meggyőző tizennegyedik helyet szerezte meg – különösebb elvárások és így feszültség nélkül vág neki.
Álex Márquez kezdte a legjobban a Portugál Nagydíjat, Bagnaiát megelőzte Marc Márquez helyettese
„Nem vagyok ideges, mert ezen a hétvégén nincs mit bizonyítanom, és őszintén szólva külön célt sem tűztem ki. Csak ki akarom ismerni a motort edzésről edzésre, és rájönni, mit kell másként csinálnom, mint a Superbike-vb-n, valamint élvezni akarom ezt a lehetőséget – nyilatkozta csütörtökön Bulega. – Nem akartam elkapkodni a dolgokat. Lett volna rá lehetőség, hogy már Malajziába is menjek, de az kissé erőltetett lett volna. Az volt a célom, és végül így is lett, hogy megkérjem a Ducatit, engedjék meg, hogy előbb legalább kipróbálhassam a motort. A múlt héten Jerezben pedig teszteltünk, de sajnos az első napon végig esett, és az aszfalt ott nagyon lassan szárad.”
„Másnap [Michele] Pirro [a Ducati tesztpilótája – a szerk.] motorozott délután kettőig, én pedig háromtól ötig mentem, legalább annyit, hogy rájöjjek, alapvetően hogyan kell vezetni ezt a motort. Nem volt igazi teszt, inkább csak egy kis ízelítő, de még ez is jobb, mint a semmi. A hétvége biztosan nehéz lesz, már csak azért is, mert ez a pálya nagyon trükkös, tele van emelkedőkkel és lejtőkkel, olyan, mintha hullámvasúton ülnél. Nem a legkönnyebb hely egy bemutatkozásra, de azért rendben van ez így.”
Egyelőre tehát aránylag kevés lehetősége volt Bulegának a Desmosedici kiismerésére, így tudja, a hétvégén még sokat kell tanulnia. Viszont arra már így is kimerítő választ tudott adni, mik a különbségek a MotoGP- és a Superbike-motor között. „Szerintem nincs egyetlen konkrét dolog, amiben nagyon különböznek, inkább minden egy kicsit más: a karbonfékek, a magasságállító rendszer, az erősebb motor, a váz, a gumik… És ha mindent összeadsz, elképesztő a különbség” – magyarázta a MotoGP hivatalos honlapjának.
„A MotoGP-motor gyorsabb, mint a Superbike-, és jobban is fékez. A magasságállító rendszer elég bonyolult, mert nekem még nem automatikus a használata, így gondolkodnom kell rajta. A gumik is teljesen mások. Sok apróság, ami együtt nagy különbséget tesz ki. Amikor motorozom, gondolnom kell rá, hogy a karbonfékkel nem ugyanúgy kell fékezni, hogy a kanyarokból való kijövetelnél aktiválnom kell a magasságállítót, hogy a gumik mozdulnak bedőléskor, és hogy a motor gyorsabb az egyenesben. Nem a legegyszerűbb dolog, és Portimãóban még nehezebb ezt mind összerakni. Ez a motorozás legmagasabb szintje, úgyhogy rengeteget kell majd tanulnom a bokszban is ezen a két hétvégén.”
P14 and a spot-on practice start for @nbulega at the end of his first FP1 in #MotoGP 💪#PortugueseGP 🇵🇹 pic.twitter.com/uBccWvOknV
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 7, 2025
Annyiban mindenképp szerencséje volt Bulegának, hogy régi barátja, Francesco Bagnaia személyében egy segítőkész csapattársat kapott: „Nagyon örülök, hogy Pecco a csapattársam. Szerdán jól felbosszantottam, mert vagy ezer kérdést tettem fel neki! De a gyakorlat más, mint az elmélet: amikor te ülsz a motoron, minden egészen más. Örülök, hogy itt van, mert gyerekkorunkban nagyon közel álltunk egymáshoz. Amikor elhagytam a [VR46] Akadémiát, egy kicsit elvesztettük a kapcsolatot, de mostanában ismét közelebb kerültünk. Jó érzés, hogy itt van, mert tudom, hogy bármikor kérhetek tőle tanácsot.”
Bulegának a mostani szereplés visszatérés is, legalábbis abban az értelemben, hogy 2016 és 2021 között a Moto3-as, majd a Moto2-es világbajnokságon versenyzett, különösebb sikerek nélkül. Utóbbiból került aztán a Supersport-vb mezőnyébe, amelyben már a második évében bajnok lett, majd 2024-ben fellépett a Superbike-vb-re, ahol azonnal a legjobbak között találta magát. „Úgy érzem, most már teljesen más ember vagyok, mint akkoriban – mondta a Moto3-as és Moto2-es időszakára reflektálva. – Rengeteg dolgot megértettem azóta, sok mindent, amit akkor talán másként kellett volna csinálnom. De én jobban szeretek a jövőre koncentrálni, mint a múltra.”
Bulega MotoGP-kapcsolata nem merül ki a mostani helyettesítésben, hiszen jövőre már a Ducati királykategóriás tesztpilótája is lesz a Superbike-vb-n való versenyzés mellett. Az út tehát ott lehet előtte a MotoGP felé, ráadásul idei vetélytársa példája és a 2027-es új technikai szabályzat, valamint a gumibeszállító lecserélése – a Michelin helyére a Pirelli érkezik majd, amely most a Superbike-vb-t látja el – is arra hívta: tűzze ki célként az újabb szintlépést.
„Amikor a Supersport-vb-re mentem, az volt a célom, hogy az egyik legjobb Superbike-versenyző legyek, és azt hittem, ehhez idő kell majd. De tavaly megnyertem az első Superbike-vb-futamomat, és az utolsó versenyig harcoltam a bajnoki címért. Idén is egészen a végéig csatáztam Razgatlıoğluval, szóval ez a két szezon hihetetlenül sikeres volt nekem – idézte fel Bulega. – Aztán amikor láttam, hogy Toprak a MotoGP-be megy, és hogy 2027-től a Pirelli lesz a beszállító, azt gondoltam: »ha most Toprakkal harcolok, és ő feljebb lép, akkor talán nekem is ez az utam.« Szóval megváltozott a hozzáállásom: 2027-ben szeretnék ott lenni, amikor a motorok egy kicsit egyszerűbbek lesznek és jobban hasonlítanak majd a Superbike-okra.”
Még a héten felülhet a Yamaha MotoGP-motorjára Razgatlıoğlu, aki elmondta, mit vár Bulegától
A jelenlegi állandó MotoGP-mezőnyben Jack Miller az egyetlen olyan pilóta, aki nem versenyzett korábban a Moto2-ben. Ez jövőre megváltozik, amikor Razgatlıoğlu megérkezik majd mellé. Ez a hiányosság pedig Bulega szerint nem fog a török pilóta hátrányára válni: „Úgy gondolom, a Superbike nagyon jó iskola, sok mindent megtanít, amivel felkészülhetsz a MotoGP-re – magyarázta. – Szerintem jobb alap, mint a Moto2, mert a Superbike-ban sokkal több elektronika van, így már elkezdheted tanulni azokat a dolgokat, amiket a MotoGP-ben is használsz.”
