Joan Mir elárulta, nincs köze a szombati műszaki problémához annak a technikai hibának, amely a Portugál Nagydíj főfutamán lesújtott rá. A spanyol pilóta szerint jó versenye lehetett volna.
Joan Mirnek meglehetősen érdekesen néz ki az eredménysora a legutóbbi hat vasárnapi viadalra vonatkozóan. A San Marinó-i Nagydíj óta ugyanis kétszer is felállhatott a dobogó harmadik fokára, megszakítva ezzel saját, közel négy évig tartó ínségét, a másik négy helyszínen viszont kiesett. Ebből háromszor bukott, legutóbb viszont a legkevésbé sem volt felelős a nullázásért.
A portimãói fordulón ugyanis különösen balszerencsés volt. Azok után, hogy az időmérőn az ígéretes hetedik helyet szerezte meg, a sprint elején kuplungproblémák miatt a bokszba hajtott. Ez utóbbi aztán másnap is megtörtént, és az emberben óhatatlanul felmerült, hogy ugyanaz a gond ismétlődhetett meg, ám nem ez volt a helyzet.
„Sajnos technikai problémák következtében ismét kiestünk a versenyből – nyilatkozta Mir. – Nem ugyanazok miatt, mint szombaton, de a mérnökök mindent alaposan megvizsgálnak. Fájdalmas, mivel volt bennünk némi potenciál a futamon, ám ilyesmi előfordulhat. Jól kezdtünk. Meg tudtam tartani a pozíciómat, és onnan indítani a viadalt, amely hosszú volt. Fél kört tettem meg, aztán rájöttem, hogy valami nem stimmel. Láttam a vészjelzést, aztán meg kellett állnunk. Kár, mert szerintem ezen a hétvégén ismét jó versenyünk lett volna. Ezeket azonban nem lehet kontrollálni.”
Mir rengeteg pontot veszített a kiesések miatt, amelyekből messze neki van a legtöbb az idei szezonban, hiszen az eddigi huszonegy nagydíjból mindössze nyolc alkalommal látta meg a kockás zászlót. Az esetek nagy részében maga dobta el a motort, néhányszor önhibáján kívül keveredett balesetbe, a műszaki hiba viszont újdonság, már ami a 2025-ös vasárnapokat illeti.
„Másfelől tudom, hogy a Honda mindent megtesz annak érdekében, hogy megértse, mi történt valójában – folytatta a 28 esztendős versenyző. – Nem vagyunk igazán hozzászokva a technikai problémákhoz. Ez azt jelenti, hogy valami furcsaság történt. Remélhetőleg megértjük az okát, és nem fog megismétlődni.”
Mir ezzel továbbra is a tabella tizenötödik helyén áll 93 ponttal. Az biztos, hogy legfeljebb egy pozíciót javíthat a 106 egységgel rendelkező Enea Bastianinivel szemben, és reálisan nézve ugyanennyit ronthat, hiszen Ai Ogura csak 5-tel van mögötte. Ami a Hondát illeti, az aranyszárnyasok bebiztosították negyedik helyüket a konstruktőri tabellán, és amennyiben a szezonzáró Valenciai Nagydíjon legalább 9 egységet gyűjtenek, átkerülnek a C koncessziós kategóriába.
