back to top
2025. december 09. 13:53
További
    KezdőlapMotoGPMarini: Amikor azt mondja az orvos, hogy lélegezz, és nem tudsz… az...

    Marini: Amikor azt mondja az orvos, hogy lélegezz, és nem tudsz… az megváltoztatja a nézőpontodat

    Luca Marini elárulta, a vártnál sokkal nagyobb kihívással szembesült, amikor átigazolt a Hondához. Felfedte, nagyon nehéz volt motiválni a csapatot, miután Marc Márquez átigazolt a Gresinihez. A májusi balesetére is kitért, amelynek kapcsán először azt hitte, hogy idén már nem ülhet motorra, ráadásul a légzés is nehezére esett.

    Eredményes szezont zárt a Honda. Egyrészt a gyártók rangsorában 2021 után először mozdultak el az utolsó helyről, másrészt erőfeszítéseik és eredményeik miatt felkerültek a C koncessziós kategóriába. Ehhez Johann Zarco egy futamgyőzelemmel és egy ezüstéremmel járult hozzá, de Joan Mirnek köszönhetően a gyári alakulat is két ízben képviseltette magát a dobogón. Ez azonban az elmúlt években egyáltalán nem így nézett ki.

    Mir szerint „csak jó hír” a Hondának, hogy elveszítik az eddig fontos szerepet játszó engedményeket

    „Először azt gondoltam, hogy hatalmas kihívás előtt állok – nyilatkozta Luca Marini, amikor a 2024-es átigazolása került szóba. – Aztán realizáltam, hogy ez sokkal nagyobb. Marc [Márquez] és Joan több mint ötven alkalommal buktak. Amikor ezt kívülről látod, akkor nem lehet érteni az okokat. Viszont amikor belülről tapasztalod, akkor érzékeled azt a fajta káoszt, ami akkor létezett. Nagyon nehéz volt számomra az az időszak. A dobogók után a pontokért sem tudtam küzdeni. Mindig is azon filozofáltam, hogy mi van, ha én hibáztam.”

    Ez pedig a számokban is látszódott. Marini mindössze a Német Nagydíjon szerezte meg első pontját, azt is csak azért, mert Augusto Fernándezt később a guminyomás-szabály miatt megbüntették. Az első olyan verseny, amelyen ténylegesen a pontszerzők között futott be, a második misanói viadal volt. A gyártó dolgát pedig Marc Márquez eligazolása és a Repsol kiválása is megnehezítette.

    „Nem volt könnyű motiválni a csapatot Marc Márquez távozása után – jelentette ki Marini. – Ő volt mindenki példaképe, és hirtelen elveszítettük azt a figurát, aki még a legnehezebb periódusban is egyben tartotta a társaságot. Az alapoktól kellett építkeznünk.”

    Korábbi versenymérnöke elérzékenyülve idézte fel Marc Márquez küszködésének egyik mélypontját

    Az olasz versenyző idén már sokkal jobb szezont zárt. Nemcsak, hogy megtízszerezte pontjainak számát, de tizenkét alkalommal végzett az első tízben, ráadásul mindössze egy főfutamot nem fejezett be. Emellett azonban egy sötét időszak is beárnyékolta ezt az évet. Május végén egy szuzukai teszten komoly sérüléseket szenvedett, ugyanis többek között légmellet kapott, de további törései is voltak. Az első diagnózist figyelembe véve pedig szinte kisebb csoda, hogy mindössze három versenyhétvégét kellett kihagynia.

    „Ez volt a legsötétebb pont. Azt hittem, hogy nem ülhetek már motorra ebben a szezonban. Amikor azt mondja az orvos, hogy lélegezz, és nem tudsz… az megváltoztatja a nézőpontodat” – szögezte le Marini, akinek az állapota végül rohamosan javult, és másfél hónappal később a Sachsenringen térhetett vissza. Ráadásul a hatodik helyen intették le az őrült versenyen.

    Időbe telt, de most már bízik Mariniben az egykor Marc Márquezt segítő csapat a Hondánál