A BMW közzétette az autós endurance-világbajnokságon indított GT3-as egységeinek névsorát, és ebben az elmúlt évekkel ellentétben nem szerepel Valentino Rossi.
A 2021-es szezon végén visszavonult a MotoGP-ből Valentino Rossi, de ezután sem távolodott el túlzottan a versenypályáktól, ám kettőről négy kerékre váltott. Rossi egy patinás sportautó-csapattal, a WRT-vel írt alá, amellyel aztán több más megmérettetés után 2024-től már a GT3-as versenyzés csúcsán, az endurance-világbajnokságon is kipróbálta magát. Az olasz pilóta stílszerűen a 46-os BMW-ben kapott helyet, előbb Ahmad Al Harthy és Maxime Martin, majd az utóbbi helyett csatlakozó Kelvin van der Linde társaságában.
Razgatlıoğlu elképzelhetőnek tartja, hogy Rossi karrierútját fogja követni
Ugyan Rossi egysége a naptár legfontosabb versenyén, a Le Mans-i 24 óráson rendre szerencsétlenül járt és nem tudott célba érni, összességében eredményesen muzsikált. A Doktor első szezonjában egy második és egy harmadik helyet, a másodikban pedig két ezüstöt gyűjtöttek be, az összetettben pedig hatodikok, majd nyolcadikok lettek. Mindeközben az is szóba került, hogy Rossi előbb-utóbb bekerülhet a BMW hiperautó-programjába, még tesztelte is a csúcskategóriás gépet, de végül erre egyelőre nem került sor, és a legfrissebb fejlemények alapján valószínűleg nem is fog.
A BMW ugyanis csütörtökön bejelentette, hogy kikkel tölti fel a második világbajnoki GT3-as egységét (a másik legénységére korábban fény derült): Anthony McIntosh, Dan Harper és Parker Thompson kapott helyet a 69-esre átszámozott autóban. Ez azt jelenti, hogy két év után Rossi kikerül a rangos sorozatból. Viszont a WRT-vel kötött mostani szerződése a következő szezon végéig érvényes, így várhatóan más versenyeken, sorozatokban feltűnik majd a pályán. A Crash.net értesülései szerint a GT World Challenge Europe mezőnyében lehet majd rendszeresen jelenése, ahol már négy éve folyamatosan megmutatja a tudását, és három sprintgyőzelmet a magáénak is tudhat.
Az egyelőre egyáltalán nem világos, hogy ennek a visszalépésnek hosszú távon milyen hatása lesz Rossi második pályafutására, ám mivel egy 46 éves pilótáról van szó, az sem lenne meglepő, ha a 2027-es idény végén ismét a visszavonulás mellett döntene.
Hogyan találkozott Maradonával? Szeretné, ha a lánya versenyezne? – Rossi válaszolt
