A misanói futam második helyezettje, Enea Bastianini a Rookies Cup óta az energiaital-gyártó Red Bullt népszerűsíti. Ez az idei szezon után azonban meg fog változni.
Mivel a Monster Energy által eddig támogatott Suzuki Ecstar csapat év végén kiszáll a MotoGP világbajnokságból, Joan Mir és Álex Rins pedig új munkaadóra talált, az amerikai energiaital-óriásnál így a szponzorációs költségvetés jelentős része felszabadult. A misanói teszten elhangzott, hogy a vállalat hároméves szerződést kötött a Ducatival a Lenovo gyári csapatát illetően, amelyben 2023-ban és 2024-ben Francesco Bagnaia és Enea Bastianini szerepel majd. A Ducati Corse ezzel a megállapodással évente további 2,5 millió eurót fog bevonni.
Enea Bastianini, a Moto2-es géposztály 2020-as világbajnoka számára ezzel véget ér a Red Bullal való hosszú távú együttműködés, amely még a Red Bull Rookies Cupban kezdődött.
Ha a Monster Energy a Ducati gyári csapatának társszponzora lesz, Bastianini nyilvánvalóan nem reklámozhat egy rivális terméket.
A Red Bull Italy így egy éven belül a második kiváló versenyzőjét veszíti el. Ugyanis Andrea Dovizioso, aki régóta a Red Bull versenyzője, szintén fel kellett bontsa szerződését a Red Bull-lal, amikor a 2021 szeptemberi misanói nagydíjon a Petronas Yamahához érkezett, mivel a hangvillások több sorozatban is szorosan együttműködnek a Monster Energyvel.
Fabio Di Giannantonio lesz tehát az egyetlen olasz Red Bull versenyző a 2023-as MotoGP világbajnokságban a Gresini Ducatival.