A GT World Challenge Europe szezonzáróján, a barcelonai pályán Valentino Rossi ismét jó eredményt könyvelhetett el csapattársaival, Frédéric Vervisch-sel és Nico Müllerrel együtt.
Valentino Rossi első teljes szezonja az autóversenyzésben véget ért. A Circuit de Barcelona-Catalunya pályán, amelyet Rossi a MotoGP-ből ismer, a GT World Challenge Europe befejezte a 2022-es szezont. Valentino és két csapattársa, a belga Frédéric Vervisch és a svájci Nico Müller pedig a Team WRT 585 lóerős Audi R8 LMS GT3 evo II-jével ismét a hatodik helyen végzett.
Vasárnap délelőtt először a kvalifikációra került sor. A sorozatban ez három szakaszra van osztva, amelyek mindegyikén autónként egy-egy versenyző indul. A végén az egyes versenyzők legjobb idejéből átlagot számolnak, amely alapján meghatározzák a rajtrácsot. Rossi/Vervisch/Müller 1:45,073 perces kombinált időt értek el, ami a tizenkettedik helyet jelentette. A pole pozíciót egy Ferrari szerezte meg 1:44.558 perccel.
Akárcsak a legutóbbi Endurance versenyen, szeptember elején Hockenheimben, ismét Rossi kapta a megtiszteltetést, hogy a trióból elsőként induljon. A viharos rajtfázisban a 43 éves versenyző nem teljesített rosszul. Két pozíciót javított, és az első kört az első tízben fejezte be. Ezt követően kilencedik helyért küzdött, de nem jött össze az előzés.
Valentino Rossi made up two spots at the start, but therre was contact with the #19 Lambo.
🇬🇧 https://t.co/d7lC5hhs2a 🇩🇪 https://t.co/OOlYBbfoQ4
🇫🇷 https://t.co/EfEshKxzof 🇮🇹 https://t.co/IsQZ4jHUPo#GTWorldChEu | #FanatecGT @Circuitcat_eng | @fanatec pic.twitter.com/NucViHhKjq— Fanatec GT World Challenge Europe (@GTWorldChEu) October 2, 2022
Rossi jó munkát végzett, és bizonyítani tudta kvalitásait. Alig egy óra elteltével Nico Müller vette át az Audi vezetését. A svájci még egy helyet javított, mielőtt Vervisch az utolsó szakaszra beült az Audiba. Az Audi Sport hivatalos pilótája a hatodik helyre tudott előrelépni. A győzelmet Klaus Bachler, Alessio Picariello és Matteo Cairoli szerezte meg a Dinamic Motorsport Porsche 911 GT3 R-rel, akik a második rajtkockából indultak.
Valentino Rossi számára tehát a GT World Challenge első teljes szezonja egy újabb élmezőnybeli eredménnyel zárult. Mind a sprintfutamokon, mind az endurance formátumban a legjobb idei eredménye egy ötödik hely volt az ex-MotoGP versenyző számára. Rossi gyorsan tanult a szezon során, és megállta a helyét a profik között. Ez az elmúlt években nem minden motorosnak sikerült az autóversenyzésben. Így a szezon során nyújtott teljesítménye abszolút figyelemre méltónak értékelhető. Minden valószínűség szerint Rossi 2023-ban ismét a GT World Challenge Europe-ban fog versenyezni, és valószínűleg szintén a Team WRT színeiben indul. A végleges megerősítés azonban még várat magára.