A pénteki napot a gyenge kezdés után végül Dominique Aegerter zárta az élen Argentínában. Sebestyén Peti délelőtti 6. helye után, a kombinált eredmények alapján a 10. helyen zárt.
FP1
A tavalyi győztes Jules Cluzel volt a leggyorsabb a Supersport világbajnokság argentin fordulójának első szabadedzésén.
A legtöbb európai versenypályához képest a Circuito San Juan Villicumon kevés verseny van. Az idők ennek megfelelően lassabbak addig, amíg a környező kősivatag porát egy gumiréteget váltja.
A 45 perces edzés felénél Öncü vezetett. A török szereti ezt a pályát, hiszen tavaly második és harmadik helyen tudott végezni. Az edzés utolsó harmadába érve Cluzel vette át vezetést, a francia 2021-ben mindkét futamot megnyerte az Autodromo Villicumban. Rövid időre ismét Öncü került az élre, de végül a francia 0.094 másodperccel rövidebb idő alatt teljesítette a kört, mint török riválisa.
The chequered falls, and it's @JulesCluzel16 who tops FP1! 💥#ARGWorldSBK 🇦🇷 pic.twitter.com/PdA4RKOVUA
— WorldSBK (@WorldSBK) October 21, 2022
A Ducati és a Triumph nem rendelkezett adatokkal a versenypályáról, mivel csak idén csatlakoztak a Supersport világbajnoksághoz. Az MV Agusta is új motorkerékpárral érkezett, hiszen ők az előző években az F3 675-össel versenyeztek. Annál meglepőbb Tuuli (MV Agusta) 3. és Raffaele De Rosa (Ducati) 4. helye.
A világbajnok Dominique Aegerter csak kilencedik lett, 0,915 mp hátránnyal. A korábbi MotoGP-pilóta Bradley Smith, aki a sérült Leo Taccini helyett versenyez a Ten Kate Yamaha csapatánál, a 14. helyet szerezte meg.
Sebestyén Peti számára jól alakult az edzés, a 6. helyen zárta az első gyakorlást a magyar motoros.
FP2
A második edzésen az első említésre méltó időt mindössze Niki Tuuli érte el. 1:42.818 perc alatt a finn fél másodperccel gyorsabb volt a második helyen álló Cluzelnél. Dominique Aegerter az első edzésen 0.9 másodperces lemaradással csak kilencedik volt.
A Ducati versenyzői, Federico Caricasulo és Raffaele De Rosa is vezetett rövid ideig, majd Cluzel vette át az első helyet. Ezután Caricasulo és De Rosa párbajt vívott a legjobb időért. Az egyre erősebb Althea versenyzője a hétvége leggyorsabb idejét érte el.
17 perccel a leintés előtt a szabadkártyás Baris Sahin bukása után piros zászlóval szakították félbe az edzést. A svájci versenyző highside-ot szenvedett, és az aszfaltra csapódott, motorja is a pályán maradt. Miután Sahin felállt és tett néhány lépést, majd a pálya mellett guggolt, és az egészségügyi gárda elvitte őt a helyszínről és az orvosi központba szállították kivizsgálásra.
Az újraindításkor minden versenyző a pályára sietett egy utolsó rohamra. Ahogy az várható volt, jöttek is a javítások. Míg Caricasulo kicsit tudott javítani idején, addig Aegerter megfutotta a leggyorsabb kört. Az összesített időmérőn a világbajnok közvetlenül Caricasulo és Cluzel előtt végzett.
Niki Tuuli az edzésen bukott, míg Nicoló Bulega technikai probléma miatt fejezte be az edzést.
Turn 10 catches out @NikiTuuli 👀
Rider OK 💪#ARGWorldSBK 🇦🇷 pic.twitter.com/YmFBLHzScp
— WorldSBK (@WorldSBK) October 21, 2022
Bradley Smith jól kezdett, az angol a tizenkettedik helyre ért oda, 1,1 másodperces hátránnyal Aegerterrel szemben.
Sebestyén Péter délelőtti 6. helye után a pénteki napot a 10. helyen zárta, míg bajnokaspiráns csapattársa, Baldassarri a 11. pozícióban várhatja a szombati folytatást.
A pénteki nap kombinált végeredménye:
1 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’42.271 | |
2 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 1’42.280 | 0.009 |
3 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’42.363 | 0.092 |
4 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 1’42.457 | 0.186 |
5 | R. DE ROSA | Orelac Racing | Ducati | 1’42.461 | 0.190 |
6 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’42.592 | 0.321 |
7 | N. TUULI | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 1’42.594 | 0.323 |
8 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’42.804 | 0.533 |
9 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 1’42.882 | 0.611 |
10 | SEBESTYÉN Péter | Evan Bros. | Yamaha | 1’42.905 | 0.634 |
11 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 1’43.030 | 0.759 |
12 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 1’43.224 | 0.953 |
13 | B. SMITH | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’43.404 | 1.133 |
14 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing | Ducati | 1’43.581 | 1.310 |
15 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’43.764 | 1.493 |
16 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 1’43.915 | 1.644 |
17 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1’44.101 | 1.830 |
18 | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing | Kawasaki | 1’44.128 | 1.857 |
19 | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 1’44.214 | 1.943 |
20 | O. VOSTATEK | MS Racing | Yamaha | 1’44.487 | 2.216 |
21 | L. BERNARDI | CM Racing | Ducati | 1’44.586 | 2.315 |
22 | P. HOBELSBERGER | Kallio Racing | Yamaha | 1’45.639 | 3.368 |
23 | B. SAHIN | MS Racing | Yamaha | 1’48.075 | 5.804 |