back to top
2024. november 22. 18:44
KezdőlapMotoGPÚjabb figyelmeztetés: valakinek engednie kell, különben óriási botrány lesz a MotoGP-ben

Újabb figyelmeztetés: valakinek engednie kell, különben óriási botrány lesz a MotoGP-ben

Carlo Pernat nem tágít, és kijelentette, ha a versenyzők így vagy úgy nem kapnak bónuszt a sprintfutamokért, akkor hamar sztrájkba lépnek. Enea Bastianini menedzsere arra is kitért, hogy az új formátum hogyan hathat ügyfelére, és a Francesco Bagnaiával való rivalizálásról is beszélt.

Az idei szezonban megújul a MotoGP, legalábbis ami a futamhétvégék formátumát illeti. 2023-tól ugyanis minden helyszínen sprintfutamot fognak rendezni, amelynek hossza nagyjából megegyezik a másnapi versenytáv felével. Többé-kevésbé a pontozásról is elmondható ugyanez, és ez az, ami akár egy óriási botrányt is előidézhet, legalábbis Carlo Pernat szerint.

Hatalmas balhé van készülőben a MotoGP-ben?

Az olasz sztármenedzser nemrég arról beszélt, hogy a gyártók és a versenyzők között egyre nagyobb a feszültség ennek kapcsán: a pilóták a sprintfutamokért is bónuszt szeretnének kapni, melynek mértéke elképzelésük szerint szintén a fele annak, amiben a főverseny után részesülnek. A gyártók azonban ezt nem hajlandóak megadni. Enea Bastianini menedzsere most kijelentette, hogy a versenyzők ezt nem fogják sokáig tűrni, és azt is elárulta, hogy több másik motoros képviselőjével is szövetséget kötött ez ügyben.

Három futam után a versenyzők ki fognak akadni – nyilatkozta a SPORTACTION / PADDOCK TV YouTube-csatornáján közzétett videóban. – Egyelőre még nincs futamonkénti bónusz a szerződésekben, és ha nem adnak, akkor nem hiszem, hogy versenyezni fogunk. Albert Valerával és Giovanni Balestrával [Aleix Espargaró és Jorge Martín, illetve Maverick Viñales menedzserei – a szerk.] már megegyeztünk. Fél pontokról van szó, feleannyi bónuszt akarunk. A szponzorokkal már belefoglaltuk a szerződésbe a sprintfutamokért járó bónuszokat.”

Pernat korábbi megszólalása alapján úgy tűnt, hogy ez alapvetően kétszereplős konfliktus. Azonban most kiderült, hogy a Dorna, a MotoGP kereskedelmi jogainak tulajdonosa is fontos szerepet játszhat az ügyben, hiszen a csapatokkal egymásra várnak. Az biztosnak tűnik, hogy Pernaték nem fognak tágítani, és ha a versenyzők így vagy úgy nem kapják meg a szerintük jogosan járó jussukat, akkor hatalmas botrányt fognak kirobbantani, már az idény elején.

Kinek kellene kifizetnie? Ez egy harc a Dorna, a csapatok és a versenyzők között – magyarázta a 74 éves menedzser. – Én a Ducatitól kértem pénzt, ők azt mondták, hogy »menjetek a Dornához«, a Dorna azt válaszolta, hogy »menjetek a csapathoz, ez az ő dolguk«. Az első két futamot végigcsinálják a pilóták, mert kötelesek, de ha nem fizetik ki a bónuszokat, kitör a káosz. Ezt nem tehetik meg.”

Pernat arra is kitért, hogy a sprintfutamok bevezetése sportszakmai szempontból milyen hatással lehet ügyfelére. Úgy véli, Bastianininek másképp kell megközelítenie ezeket a viadalokat, mint a főversenyeket. „Változtatnia kell a mentalitásán, mert ő az utolsó öt körben gyors, itt pedig nyolc kör van vélekedett. – Az első körökben jobban küszködik, helyre kell tennie a fejét.”

Bastianini idén már a gyári Ducatinál fog versenyezni, miután tavaly a Gresini színeiben az összetett harmadik helyén végzett. Sokak szerint nagy rivalizálás lehet csapattársa, a címvédő Francesco Bagnaia és közte, amire Pernat ugyancsak kitért. Úgy véli, ügyfele nem fogja hagyni, hogy beállítsák honfitársa mögé, aki egyébként nagyon más típusú versenyző hozzá képest.

Bastianini tudja, hogy lesz némi feszültség a pályán, hiszen mindenki győzni akar

A Ducati nem tudatosan építette [a rivalizálást] – fogalmazott. – Egy ponton szó volt a csapatmunkáról, de abban a pillanatban létrejött egy kettősség. Enea a világbajnoki címért, vagy legalábbis az első három helyért küzdött, és ez pénzügyileg nagyon sokat ért. Sokszor kértem a Ducatitól, hogy legalább a harmadik helyet garantálják nekünk, de mindig volt egy kis csúszás. Enea kemény, nem illik bele, és nem is fog beleilleni a csapatjátékba. Ők teljesen különböző pilóták. Bagnaia gyors és kiegyensúlyozott, [míg] Bastianini inkább olyan, mint Stoner: egy kötéltáncos, aki tisztán előz, de olykor nehéz megelőzni. Jó kis csata lesz, de ez a normális.”