2023. január 29. 22:45
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPHatalmas balhé van készülőben a MotoGP-ben?

Hatalmas balhé van készülőben a MotoGP-ben?

Carlo Pernat szerint nagy a feszültség a versenyzők és a gyártók között a sprintfutamokért járó bónusz miatt. Enea Bastianini menedzsere arról is beszélt, hogy mire számít a 2023-as szezonban az erősorrendet illetően.

Jövőre jelentősen átalakul a MotoGP-hétvégék menetrendje, ugyanis jön a Superbike-világbajnokságból már ismert rendszer, amelyet itt sprintfutamnak fognak hívni. Ennek lényege, hogy szombatonként is lesz egy verseny, amelynek távja nagyjából megegyezik a másnapi futam felével.

Természetesen pontokat is osztanak, egészen pontosan az első kilenc helyezettnek. Az élmezőnyben végzők valamivel kevesebb mint feleannyi egységet kapnak, mint ha a főfutamon érnék el ugyanezt a pozíciót. Sokakban felmerült, hogy ha például a győzelemért 12 pont jár, akkor nem kellene-e ezt pénzben is honorálni. Enea Bastianini menedzsere szerint emiatt feszültség keletkezett az érdekelt felek között.

Embed from Getty Images

Nagy probléma van kialakulóban – nyilatkozta Carlo Pernat a Gpone.com-nak. – Mi, menedzserek erről beszélgetünk, a gyártók ugyanis ellenzik a sprintfutamokért járó minibónuszt. A versenyzők dühösek, de a gyártók nem hallgatnak ránk. Szerintem az a helyes, hogy ha szombaton van egy verseny, amelyen [a vasárnapihoz képest] feleannyi pont jár, akkor a pilóták is feleannyi bónuszt kapnak.”

Ez alapján úgy tűnik, hogy a szabályrendszer nem lett tökéletesen kidolgozva. Pernat elsősorban a Nemzetközi Motorsport Szövetséget okolja emiatt. Nem minden problémát elemeztek ki, a FIM nem volt jelen – folytatta. – A Dorna részéről volt nyomás, és inkább ösztönösen hoztak döntéseket, mintsem olyan külsősökre támaszkodtak volna, mint például [Davide] Brivio vagy [Livio] Suppo.”

Pernat arra is kitért, hogy sportszakmailag mire számít a következő idényben. Az elmúlt években a Ducati folyamatosan erősödött, így idén már mindhárom világbajnoki címet megszerezték a MotoGP-ben. Sokak szerint jelentős technikai fölényben vannak a többi gyártóval szemben, és az olasz menedzser sem lát esélyt a gyökeres változásra az erőviszonyok tekintetében.

Úgy vélem, a Ducati fog dominálni – jelentette ki. – A Honda bajban van, át kell alakítaniuk a motort. A Yamahánál úgy tűnik, hogy Valenciában minden jó dolog eltűnt, amit a korábbi teszteken csináltak. A KTM nem áll készen a bajnoki harcra, az Aprilia pedig elvesztette a koncessziós jogait, és rosszul zárták a szezont. A Ducatinak mindene megvan az egyeduralomhoz, a motorja és a versenyzői is. Nemcsak [Francesco] Bagnaiáról és Bastianiniről beszélek, hanem [Marco] Bezzecchiről és [Jorge] Martinról is. A riválisok ugyanazok lesznek: [Fabio] Quartararo és [Marc] Márquez. Aleix Espargaróról nem gondolom, hogy meg tudja ismételni a mostani bajnoki szereplését, [Maverick] Viñalesnek pedig túlságosan sok hullámvölgye van.”

Pernat ezt követően külön kitért a hatszoros MotoGP-világbajnokra. A 2023-as idény egyik legnagyobb kérdése, hogy Márquez végleg visszatér-e régi formájához, ám ehhez a jó eredményekhez nyilvánvalóan a Hondára is szüksége lesz. Az olasz szakember nem szokványos megoldást javasol a japánoknak, és nem csak azért, mert a spanyol versenyző vezetési stílusa jelentősen különbözik a többiekétől.

Embed from Getty Images

A Honda főnöke helyében én két fejlesztéssel állnék elő, még akkor is, ha ez drága, mivel a Márquezre fejlesztett motort senki más nem képes vezetni – magyarázta. – Kétszer olyan keményen kell dolgozniuk: támaszkodniuk kell Marcra, hogy egy saját ízlésének megfelelő motort alakítson ki, és egy másik [verziót is meg kell építeniük] a többiek véleményére alapozva. Márqueznek jár a taps a visszatérésért és a kitartásáért, de a bajnoki címmel kapcsolatban továbbra is vannak kérdőjelek.”