. Álex Márquez a 2023-as MotoGP-szezon előtt a Hondától a Ducati csapatához igazolt. Bár még korai messzemenő következtetéseket levonni, de a világbajnok öccse már most élvezi az új helyzetet.
„Nagyszerű helyzetben vagyok – mondta a Gresini újonca. A Ducati a „Triple Crown” (egyéni világbajnoki cím, a legjobb csapatnak és gyártónak járó trófea) megnyerése óta a MotoGP osztályban a referenciamotor. Az olasz gyártó 2022-es szezonban elért rekordja magáért beszél: tizenkét győzelem Bagnaia, Bastianini és Miller révén és összesen 32 dobogós helyezés hat különböző pilótával. Ezen felül 16 pole pozíció, melyeken hét Ducati-pilóta osztozott.
A japán gyártóknak viszont gondjaik voltak az elmúlt szezonban, a Yamahánál Fabio Quartararo volt az egyetlen futamgyőztes, míg a Suzuki nyergében Alex Rinsnek sikerült még két futamon elhódítania a dobogó legfelső fokát.
A Honda, 156 GP-győzelmével a 2002 óta létező MotoGP-osztály legsikeresebb gyártója, 2020 óta másodszor maradt győzelem nélkül.
Álex Márquez 2023-ban a Gresinitől a Ducati szatellitcsapatához érkezik. Az RC213V-ről a Desmosedici GP22-re vált, amellyel tavaly Francesco Bagnaia világbajnok lett.
Mindenki kíváncsian várja ezt a váltást, nincs ezzel máshogy a Speedweek.com se. Ezért megkérdezték a korábbi Moto2 világbajnokot, hogy mi az első benyomása a Ducatiról, illetve mennyire tartja fontosnak a motort a mai MotoGP világbajnokságban, illetve mennyi múlik magán a versenyzőn.
„Egyetlen nap után nehéz sok következtetést levonni. Nem voltam a határon, de az első érzés nagyon jó volt. A potenciál megvan” – mondta a Ducati újonca a Desmosedici GP22-es motorral töltött első tesztnapjáról. „Tudjuk, hogy ez a motor képes lehet harcolni a világbajnoki címért, ezért nagyon keményen kell dolgoznunk. Nem számítottam arra, hogy az első próbálkozásoknál ugyanolyan köridőket tudok majd menni, mint a Hondával – sőt, a közepes hátsó gumival még gyorsabbat is. Nem éreztem magam igazán jól a motoron a pozíciót és az ergonómiát tekintve, így nem motoroztam túl nagy önbizalommal, de a köridők így is megvoltak. Ez nagyszerű jel.”
„Úgy tűnik, hogy az európai gyártók előnyben vannak. De ennek az előnynek semmi köze ahhoz, hogy európai székhelyűek. Másképp dolgoznak, és sokkal gyorsabbak, ha új dolgokat kell csinálniuk. Azt hiszem, most a Ducati a referencia” – erősítette meg a Gresini újonca, osztva a véleményt, amit korábban Brivio is elmondott. „Nagyszerű helyzetben vagyok.” – folytatta az ifjabb Márquez.
„Úgy látszik, hogy a sok technológiai cuccal, ami a motoron van, a versenyző kevésbé tud különbséget tenni. De ez mindenki esetében így van. Mindenkinek ugyanazok az eszközök állnak rendelkezésére” – jegyezte meg a spanyol. „Meglátjuk hogyan alakul a dolog. De úgy tűnik, hogy az európaiak gyorsabbak és más a mentalitásuk, ami jelenleg előny a versenyzőknek.”
Korábban Álex Márquez világbajnok testvére, Marc komoly aggodalmát fejezte ki az iránt, amerre a MotoGP tart, egyenesen a Forma-1-hez hasonlította azt a folyamatot, amin a motorversenyzés királykategóriája elindult.