Míg Álvaro Bautista a legjobb idővel igazolta az új Ducati teljesítményét a Superbike mezőnyének portimãói tesztjén, addig a BMW M1000RR 2023-as modellje a jelek szerint nem hozta az elvárt eredményeket.
Egy órával a portimãói teszt második és egyben utolsó napjának vége előtt, közép-európai idő szerint 17 órakor Álvaro Bautista 1:39.035 perces idővel állt az élen. Ezzel az idővel a spanyol 0,6 másodperccel volt gyorsabb, mint csapattársa, Michael Rinaldi kedden. A világbajnoknál Jonathan Rea mindössze 0,009 másodperccel maradt el.
WE’RE BACK AT IT 😎🔥 #WorldSBK #2023StarsNow pic.twitter.com/hs0hh9F4u0
— WorldSBK (@WorldSBK) February 1, 2023
Fontos megjegyezni, hogy a nyári melegben felállított rekordok lényegesen lassabbak: Rea 2019-ben portimãói (versenyben futott) körrekordja 1:41,272 , míg a pole-rekordot 2021 óta Toprak Razgatlıoğlu tartja 1:40,219-es idővel.
A késő délutáni órákra már számos csapat befejezte a tesztet, illetve a pályán maradt versenyzők sem harcoltak a legjobb időkért. Így Bautista maradt az élen, aki nemcsak nagyszerű időt futott, hanem a versenyszimulációját is igyekezett a lehető legkiegyensúlyozottabban teljesíteni, és konstans teljesítményt nyújtani az etap elejétől a végéig. Rinaldi végül a harmadik helyen zárt. Ez az eredmény pedig egyértelműen megerősítni, hogy az új Ducati V4R tökéletesen működik.
Iker Lecuona sem panaszkodhatott. A 23 éves versenyző a 6. helyet érte el a Honda CBR1000RR-R-rel, 0,7 másodperces hátránnyal. A legjobb újonc Remy Gardner lett, 1,2 másodperccel maradt el a legjobb időtől, ezenkívül 0,6 másodperccel gyorsabb volt GRT Yamaha kollégájánál, Dominique Aegerternél is. A problémás első tesztnap után az SBK-ba visszatérő Tom Sykes 1:40.586-os időt motorozott.
Philipp Öttl és csapata, a Go Eleven még mindig küszködik: csak a 15. helyet szerezték meg, majdnem 2 másodperces hátránnyal. Loris Baz sem brillírozott a BMW-vel, mindössze a tizenegyedik helyen zárt, és ez a lemaradás a gyári motorral szemben nem vet jó fényt az új M1000RR-re.
A portimãói teszt volt az utolsó Európában, a következő, és egyben utolsó már Ausztráliában lesz, ahol február utolsó hétvégéjén a szezonnyitót is rendezik.
A teszt végeredménye:
Helyezés | Versenyző | 1. nap | 2. nap |
1. | Álvaro Bautista | 1.39.707 | 1.39.035 |
2. | Jonathan Rea | 1.39.700 | 1.39.044 |
3. | Michael Rinaldi | 1.39.639 | 1.39.144 |
4. | Toprak Razgatlioglu | 1.39.851 | 1.39.441 |
5. | Andrea Locatelli | 1.39.987 | 1.39.705 |
6. | Iker Lecuona | 1.40.581 | 1.39.803 |
7. | Xavi Vierge | 1.40.053 | 1.40.237 |
8. | Remy Gardner | 1.40.667 | 1.40.202 |
9. | Alex Lowes | 1.40.264 | 1.40.599 |
10. | Tom Sykes | 1.41.578 | 1.40.586 |
11. | Loris Baz | 1.40.737 | 1.40.652 |
12. | Garrett Gerloff | 1.40.698 | 1.40.823 |
13. | Michael vd Mark | 1.40.875 | 1.40.711 |
14. | Scott Redding | 1.40.749 | 1.41.002 |
15. | Philipp Öttl | 1.40.846 | 1.40.789 |
16. | Dominique Aegerter | 1.41.432 | 1.40.844 |
17. | Lorenzo Baldassarri | 1.42.450 | 1.41.218 |
18. | Bradley Ray | 1.42.400 | 1.41.293 |
19. | Danilo Petrucci | 1.41.321 | 1.41.439 |
20. | Axel Bassani | 1.41.982 | 1.41.394 |
21. | Florian Marino | 1.42.624 | 1.42.716 |
22. | Eric Granado | 1.43.950 | 1.43.250 |
23. | Hafizh Syahrin | 1.44.242 | 1.43.625 |
A teszt első három helyezettje így nyilatkozott, szavaikat a SPEEDWEEK.com idézi:
Álvaro Bautista: „A téli teszteken gyakran látunk jó köridőket, de igazából az a fontos, hogy jól érezze magát az ember a motoron. Szerencsére az érzés megvan, emellett sok mindent kipróbáltunk. Az új lengőkarnak hála megvan a kellő tapadás is. Ettől gyorsabban jövök ki a kanyarokból. Boldog vagyok, mert az új Ducatival sokkal pontosabban tudok a kanyarcsúcstól a kanyar kijáratáig motorozni. A téli tesztek előtt nem voltak elvárásaim, mert új a motor. Mindössze ki akartam próbálni, hogy lássam, mekkora potenciál rejlik benne.”
Jonathan Rea: „A teszt valóban pozitív élmény volt. A Phillip Island-i futam óta alig változtattunk a beállításainkon a jerezi és a portimãói tesztekhez. Alapvetően csak kipróbáltuk az új alkatrészeket, melyek 80%-a jól működött. Az elektronikai szakembereinkkel közösen dolgoztunk ki mindent. A munka még mindig folyik, de összességében elégedett vagyok.”
Michael Rinaldi: „Különböző beállításokat teszteltünk, melyek a motor elejére hatnak. A végén megpróbáltam egyenletes köröket futni, és megtalálni a jó ritmust. Nagyon jó érzéssel megyünk haza.”
A Superbike-világbajnokság első futamára Phillip Island-en kerül sor február utolsó hétvégéjén.