Pol Espargaró és Miguel Oliveira is pályán volt azon a napon, amikor Portimãóban a Superbike hivatalos tesztje zajlott. Igaz, nem KTM-mel, illetve Apriliával mentek, hanem mindketten Yamahával, de ennek is megvan a magyarázata.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a héten rendezték a Superbike-világbajnokság második tesztjét Portimãóban. A második napon azonban nemcsak a WSBK mezőnye gurult pályára, hanem két MotoGP-versenyző is a helyszínen edzett. Persze nem azokkal a motorokkal, amelyeket az idény során használni fognak, de így is akadt egy kis „probléma”.
Elképesztően szoros eredményt hozott a második teszt, minimális a különbség a két világbajnok között
Egészen konkrétan Pol Espargaróról és Miguel Oliveiráról van szó. Előbbi a Repsol Hondától igazolt a Gasgasra átcímkézett, de valójában a KTM motorjait használó Tech3-hoz, míg a portugál versenyző a Red Bull KTM-től az Aprilival versenyző RNF-hez szerződött. Portimãóban viszont egyikük sem a jelenlegi gyártójának megfelelő versenygépet hajtott.
A GPone.com jelentése szerint mindketten egy Yamahára, egészen pontosan egy R1-esre, a japánok Superbike-ban használt motorjára pattantak fel. Mindez első hallásra furcsának hangzik, hiszen ezekben a kategóriákban már komoly szerződések kötik a versenyzőket, és egészen biztos, hogy a rivális gyártókkal kapcsolatban jelentősen korlátozzák őket. Ugyanakkor egyikük sem szegte meg a megállapodást, és van magyarázat a cselekedetükre.
Espargaró esetében nagyon egyszerűen meg lehet indokolni a látottakat: a KTM nem rendelkezik olyan motorral, amely megfelelne a szabályoknak. Ennélfogva minden bizonnyal nem számít szerződésszegésnek, hogy egy Yamahán ment, vélhetően inkább örültek, hogy ezzel is hatékonyabban felkészülhetett a közelgő idényre. Persze felmerül a kérdés, hogy miért nem a MotoGP-ben nem szereplő Kawasaki vagy BMW versenygépét vette igénybe, de vélhetően erre is létezik észszerű magyarázat.
Ami Oliveirát illeti, vele kapcsolatban sem sokkal bonyolultabb a helyzet. Az Aprilia 2018-ig versenyzett a Superbike-világbajnokságban, vagyis rendelkezik a szabályoknak megfelelő motorral. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztesnek vélhetően csupán várnia kell, hogy megkapja RSV4-est, ahogyan az Maverick Viñales és Aleix Espargaró esetében is történt korábban.
Mind az említettek, mind a királykategória mezőnyének többi tagja egy hét múlva vezetheti a saját motorját. Február 10-én ugyanis elindul a háromnapos sepangi teszt, és a gyártók láthatják, hogy hol tartanak. Az egyetlen kivétel Augusto Fernández, aki újonc lévén már most vasárnap motorra ülhet a jövő hét keddig tartó shakedown keretében.