back to top
2024. november 22. 07:31
KezdőlapMotoGPA Ducati volt a leggyorsabb, mégis meglepetéssel indult a MotoGP első idei...

A Ducati volt a leggyorsabb, mégis meglepetéssel indult a MotoGP első idei tesztje

Ami a háromnapos shakedown után nyilvánvalóvá vált, az a sepangi IRTA-teszt első napján beigazolódott: a Ducati továbbra is fölényben van. 11 órakor a világbajnok Bagnaia vezetett Marini és Marc Márquez előtt.

A 22 MotoGP-pilóta ideális időjárási körülmények között (napsütés, 28 fok) helyi idő szerint ma délelőtt 10 órakor (Közép-Európában hajnali 3 óra) gurult ki a sepangi aszfaltcsíkra.

Stefan Bradl még két bemelegítő kört is tett Marc Márquez motorjaival. A Repsol Honda sztárjának nem kevesebb, mint négy motorja van a bokszban. Fontos megjegyezni, hogy naponta csak tíz gumiabroncs áll rendelkezésre egy-egy versenyzőnek hátsó és első gumi tekintetében egyaránt.

Délelőtt 11 óra után beborult az ég, délutánra esőt jósoltak.

Két óra elteltével a Pramac Ducati versenyzője, Jorge Martín 1:58.737-es idővel átvette a vezetést Aleix Espargaró előtt. A hatszoros világbajnok Marc Márquez a 13. helyre esett vissza, Bagnaia pedig mindössze a 10. pozícióban állt. Jorge Martín a tavalyi sepangi futamon 1:57.790-es körrel szerezte meg a pole pozíciót.

Úgy tűnik, hogy a Ducati semmit sem veszített ütőképességéből a 2023-as fejlesztésű motort illetően sem. A Gresini Racing és a Mooney VR46 által használt négy GP22-es modell is rendkívül versenyképesnek tűnik. A nyolc Ducati-pilóta közül nem kevesebb, mint hat versenyző volt az első 10-ben három óra elteltével. A várakozásoknak megfelelően Marc Márquez messze a leggyorsabb volt a négy Honda versenyzői közül.

Érdekesség: Álex Márquez (8. hely) mindössze 0,145 másodperccel volt lassabb Marc Márqueznél a Gresini Ducati GP22-esével.

Nem sokkal délután 2 óra előtt elkezdett cseperegni az eső, a versenyzők pedig a bokszba gurultak egy hosszabb ebédszünetre. A köridők változatlanok maradtak 13 és 14 óra között.

A pályára visszatérve az új gyári Ducati-pilóta, Enea Bastianini vezetett a teszt utolsó órájának kezdetekor. Az olasz, aki kipróbálta a Ducati legújabb burkolatát, így 5 ezreddel volt gyorsabb a sokáig vezető Jorge Martíntól. Csapattársa Francesco Bagnaia a harmadik helyre szorult, míg az Apriliák a negyedik és ötödik helyre.

Az új Yamaha prototípussal versenyző Fabio Quartararo a hatodik helyre lépett előre, közvetlenül Marc Márquez elé. Quartararo egyébként három különböző Yamahával szerepel a tesztnapokon.

Míg a többi KTM-es úgy döntött, hogy a 2022-es specifikációval indul, Jack Miller rögtön az új fegyverzetet bevetve körözött a pályán.

A nap – a várakozásoknak megfelelően – a Ducatinak sikerült a legjobban, ám meglepetésre nem Bastianini és nem Bagnaia bizonyult a legjobbnak, hanem Valentino Rossi tanítványa, Marco Bezzecchi: az olasz 1:58:470-es idővel zárt. 0.130 másodperces hátrányban a második helyen Maverick Viñales zárt, majd a gyári Ducati újonca, Enea Bastianini következett.

Sem Fabio Quartararo, sem Marc Márquez nem jutott be az első tízbe.

A teszt végeredménye: