Francesco Bagnaia és Enea Bastianini szerint is van egy gyengesége az idei Ducatinak. Mindezt a gyári istálló csapatmenedzsere, Davide Tardozzi árulta el, aki hozzátette, a koncepcióról még nem döntöttek.
A Ducati lényegében ott kezdte az idei szezont, ahol a tavalyit abbahagyta: a malajziai tesztelésen a pilóták eredményei látszólag optimizmusra adnak okot a bolognai gyártónál, és nagyon úgy tűnik, hogy idén is ők rendelkeznek a legjobb motorral. A gyári istálló csapatmenedzsere azonban elárulta, hogy ennek ellenére azért arrafelé is akadnak komoly problémák, legalábbis a versenyzők visszajelzései alapján.
Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved
Az olasz gyártó mindhárom napot az élen zárta Marco Bezzecchi, Jorge Martín, majd Luca Marini révén. A köridők szempontjából leginkább mérvadó utolsó napon ráadásul az első ötből négy, míg az első kilencből hét helyet sajátítottak ki, egyedül a gyári Apriliák tudták valamennyire felvenni velük a versenyt. Ami viszont a puszta eredménynél ezúttal fontosabb, hogy sikerült megvalósítani a célkitűzéseket.
„Pontosan teljesítettük az otthon meghatározott ütemtervet – nyilatkozta Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere. – Pár dolog jól ment, néhány nem, de minden évben ez történik Sepangban.” Az olasz szakember azt is elárulta, hogy még nem választották ki, hogy melyik koncepcióval fognak idén versenyezni, ez a március 11-én és 12-én esedékes tesztelésre marad.
„Összességében elégedettek vagyunk a Ducati versenyzőinek teljesítményével – jelentette ki. – Az új motorról csak Portimãóban fogunk dönteni, úgyhogy várnunk kell. Másfél napig dolgoztunk a 2023-as motorokon, [és] visszatértünk a 2022-esekre, csak hogy lássuk, mi a különbség. Marini és Bezzecchi, valamint a Gresini pilótái megmutatták, hogy ez továbbra is egy jó motor.”
A kezdés tehát egyáltalán nem mondható rossznak, sőt, de a Ducatinál ettől még nyilvánvalóan nem dőlhetnek hátra. Már csak azért sem, mert a gyári versenyzők, azaz a címvédő Francesco Bagnaia és új csapattársa, Enea Bastianini visszajelzései alapján még náluk sem minden tökéletes. Sőt, Tardozzi elmondása alapján mindkét pilóta felhívta a figyelmet egy fontos problémára.
„Pecco elmondta nekünk, hogy vannak jó tulajdonságai a 2023-as motornak, de van egy gyenge pontja a 2022-eshez képest, amin dolgoznunk kell – folytatta a 64 éves szakember. – Portimãóban kevés időnk lesz arra, hogy ezt kijavítsuk. Eleget kell tennünk a világbajnok kérésének. Enea ugyanilyen megjegyzéseket tett. Ez nem kényelmes számára a vezetési stílusa miatt.”