back to top
2024. november 22. 09:34
KezdőlapMotoGPMarc Márqueznek megengedi a Honda, amit Rossinak nem tett lehetővé

Marc Márqueznek megengedi a Honda, amit Rossinak nem tett lehetővé

Marc Márquez állítólag engedélyt kapott a Hondától, hogy már idén, a valenciai teszten felüljön a Ducatira. A japán gyártó Valentino Rossival nem volt ilyen nagyvonalú, igaz, az olasz versenyző húsz éve más körülmények között távozott.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, immáron hivatalossá vált az, amit lényegében mindenki sejtett, aki kicsit is követi a MotoGP-t: Marc Márquez jövőre a Gresini pilótája lesz, és 2020 után ismét egy csapatot fog alkotni öccsével, Álexszel. A nyolcszoros világbajnok a Desmosedici GP23-ast, vagyis a bolognaiak idei motorját fogja vezetni a következő idényben.

Vége a találgatásoknak ─ Marc Márquez a Gresininél folytatja

A kommunikációból látszik, hogy a spanyol pilóta és a Honda a lehető legbékésebb módon akarnak elválni egymástól, nem véletlen, hogy miután múlt héten bejelentették a szakítást, mindkét fél a sikerekre emlékezett vissza. Az Autosport értesülései szerint a japán gyártó annyit kért a 30 éves motorostól, hogy a szezon végéig ne beszéljen új csapatáról vagy motorjáról. Hogy ezt pontosan hogy kell értelmezni, az nem derült ki, az viszont biztos, hogy cserébe a Honda is tesz egy szívességet neki.

November 28-án rendezik a szokásos tesztet Valenciában, két nappal a szezonzáró futam után. A mezőny tagjai ilyenkor már a következő évi motort tesztelik, ám az átigazoló pilóták esetében mindig kérdéses, hogy régi munkáltatója lehetővé teszi-e, hogy már akkor átüljön az új csapatának a motorjára. Márquez pedig a brit szakportál szerint zöld utat kap a Hondától, így felülhet a Gresini idei, vagyis a Ducati tavalyi motorjára.

  1. Bár a gyártók általában nagyvonalúak szoktak lenni, a Honda esetében ez korántsem egyértelmű. A legemlékezetesebb példa Valentino Rossié, aki egészen 2004-ig nem ülhetett fel a Yamahára. Hozzá kell tenni, hogy az olasz versenyző 2003. november 10-én, vagyis nyolc nappal az idényzáró után jelentette be távozását. Korábbi csapattársa, Jorge Lorenzo esetében viszont a Yamaha engedélyezte, hogy 2016 végén felüljön a Ducatira, majd két évvel később az olaszok is nagyvonalúak voltak, amikor az ötszörös világbajnok a Hondához igazolt.