Marc Márquez kijelentette, a hétvége kezdete előtt a főfutamon elért dobogót is aláírná az Amerikai Nagydíjra vonatkozóan. A Gresini versenyzője elárulta, hogy a Hondával miért volt mindig is erős Austinban, azt viszont nem tudhatja biztosan, hogy a Ducati hogyan fog muzsikálni ezen a pályán.
Hamarosan megkezdődik az Amerikai Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben, és sokan leginkább Marc Márquez teljesítményére kíváncsiak. Nem véletlenül, hiszen a spanyol versenyzőnek az austini az egyik legsikeresebb pályája: a MotoGP-ben csak a Sachsenringen aratott több győzelmet, de ez is csak azért igaz, mert a 2019-es texasi futamon az élen haladva eldobta a motort.
Előtte viszont zsinórban hatszor diadalmaskodott a Circuit of the Americas elnevezésű aszfaltcsíkon, többek között az első királykategóriás sikerét is itt érte el. Az időmérőket illetően pedig zsinórban hét alkalommal szerezte meg a pole pozíciót. Ráadásul ez azon három helyszín egyike, ahol a 2020-as felkartörése után is futamot tudott nyerni.
Persze azóta sok minden változott, többek között az is, hogy idén már nem a Hondával, hanem a Ducatival fog nekivágni a hétvégének. Az első két forduló alapján Márquez tempója ott van az élmezőnyben, de Loszaílban és Portimãóban is volt néhány gyorsabb versenyző nála. Persze azokon a pályákon jóval kevésbé volt sikeres, ugyanakkor a nyolcszoros világbajnok most sem kizárólag a győzelemmel lenne elégedett.
Marc Márquez egyik legjobb pályáján állíthatja be a Ducati a Honda rekordját – hétvégi menetrend
„Egy olyan versenypályára érkezünk, amely fekszik az én vezetési stílusomnak – nyilatkozta a hétvége előtti sajtótájékoztatón. – Korábban nyilván sok jó eredményt értünk el, de most, ahogyan Portimãóban is láttuk, három-négy versenyző gyorsabb nálam. Szóval meglátjuk, hogy kicsit közelebb tudok-e kerülni. Ha most azt mondják, hogy »meglesz az első dobogós helyezésed [főfutamon a Ducatival]«, akkor aláírom. A győzelem előtt a dobogóra kell odaérni. Szóval lépésről lépésre [kell haladni].”
Azért is nehéz megmondani, hogy Márquez mire lehet képes a COTA-n, mert a Ducatinak más erősségei vannak, mint a csúcson lévő Hondának. Azt viszont nem tagadta, hogy kedveli ezt a pályát mind a vonalvezetése miatt, mind azért, amilyen emlékek fűzik hozzá. Ugyanakkor szerinte most is nehéz dolga lesz, ami a győzelmet illeti.
„Természetesen teljesen más koncepciójú motorokról van szó – hasonlította össze korábbi és jelenlegi versenygépét. – A Honda rendkívül erős volt a »stop-and-go« típusú kanyarokban. Ahogyan azt például Álex Rins itt, míg én és Joan Mir többé-kevésbé Indiában mutattuk meg [tavaly]. Meglátjuk, hogy a Ducati hogyan működik itt. Tudom, hogy más lesz, de az a célom, hogy megpróbáljak »átfolyni« ezen a pályán. Szeretem ezt a versenypályát, úgyhogy igyekszünk majd élvezni, aztán meglátjuk. [Az itteni sikereim] fő oka, hogy [a vonalvezetés az óramutató járásával ellentétes irányú], és több balkanyar van, mint jobbos. Ez a legjelentősebb különbség. Emellett pedig szeretem a »stop-and-go« típusú kanyarokat. Ezenkívül karrierem egyik legszebb pillanatát éltem át itt, amikor a második futamon megszereztem az első győzelmemet a MotoGP-ben. [Ezen a hétvégén] nehéz lesz diadalmaskodni, mert, ahogyan mondtam, mindenekelőtt jobb eredményt kell elérnünk egy vasárnapi futamon, mert jelenleg még a dobogóért sem vagyunk képesek harcolni. Az első ötben vagyunk, de a dobogó továbbra sem jött össze.”