Johann Zarco is megszólalt a Honda legújabb motorjáról, amelyet a jerezi teszten próbálhatott ki. A francia pilóta márkatársaihoz hasonlóan nem volt elragadtatva attól, amit tapasztalt.
A Honda jelenleg eléggé le van maradva az európai vetélytársai mögött, ezt a különbséget pedig folyamatos fejlesztőmunkával próbálják csökkenteni. Ennek keretében nemrég összeraktak egy „új” RC213V-t, amelyet Stefan Bradl, a tesztpilótájuk már éles körülmények között is kipróbált a Spanyol Nagydíjon. Ez a „prototípus” azonban nem nyerte el a versenyzőik tetszését.
A Honda gyári csapatának színeit képviselő Joan Mir szerint „nem ez az a motor, amelyet tovább kellene fejleszteniük”. Az LCR-nél versenyző Nakagami Takaaki pedig „kissé csalódott” volt a jerezi teszt után – amelyen először felülhetett erre a gépre –, mivel azzal körözve „ugyanolyan problémákkal” küzdött, mintha a jelenlegi versenymotorjával ment volna.
Di Giannantonio volt a leggyorsabb Jerezben a Honda és a Yamaha nagy napján
Johann Zarco csapattársához hasonlóan a hétfői teszten kísérletezhetett először a szóban forgó géppel, amelytől ő sem volt elragadtatva. „Kipróbáltam Stefan Bradl motorját, több etapot is teljesítettem vele, de nem túl sok igazán pozitív megjegyzést tudtam rá tenni – kezdte Zarco. – Csak egy területen volt jobb, de egyébként a köridők sem jöttek vele. Ez egyelőre még nem az a motor, amelyik miatt elmondhatnánk, hogy megtettünk előrefelé egy lépést. A gyűjtött információk viszont hasznosak lesznek, és segíteni fognak abban, hogy megtaláljuk a jó irányt.”
„Nagyon nehéz megtalálni az egyensúlyt egy ennyire más tempót diktáló motornál – folytatta. – Elég sok kört teljesítettem, rövid etapokat, és végig a motorra koncentráltam. Változtattunk is a dolgokon, hogy lépésről lépésre haladva próbáljuk ki őket. Azt vártam, hogy majd sikerül előrefelé haladnunk ennek a motornak a tesztelésével, de ettől még nem drámai a helyzet. Arra számítok, hogy azzal amink van, majd a [következő] versenyhétvége során tudunk tenni egy lépést, és biztos vagyok benne, hogy szerezni fogunk pár pontot a főfutamon.”
„Viszont nem szabad folytatnunk ennek a motornak a tesztelését, félre kell tennünk –jelentette ki. – Jerezben ugyanazt a tesztprogramot teljesítettem, amelyet a gyári pilóták csináltak meg Barcelonában [egy előző heti privát gyakorláson]. Nem akarok belemenni a részletekbe, mivel nem szeretnék mindent elárulni.”
Teljesen összezavarja a Hondát, hogy nem működnek az „elméletileg jó” fejlesztések