Francesco Bagnaia elárulta, hogy ő mindig gyorsabb motorokat szeretne. A címvédő nem érti, hogy egyes vetélytársai miért tartják nehéznek a kormányon található gombok működtetését.
Hétfőn jelentették be, hogy pontosan miként fog módosulni a MotoGP technikai szabályzata 2027-től. A legjelentősebb változást talán a motorblokkok méretének 1000-ről 850 köbcentiméterre történő csökkentése, és az aerodinamikai fejlesztések sokkal szigorúbb kontrollálása jelenti majd. Ezekkel többek között az a cél, hogy a sorozatot biztonságosabbá, tehát lassabbá tegyék.
Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok
Az aerodinamikai fejlesztések visszafogása kimondottan érzékenyen érintheti az elmúlt években és jelenleg is a mezőny fölé emelkedő Ducatit. A bolognaiak eddigi sikereinek egyik forrása ugyanis pont az volt, hogy Gigi Dall’Igna, a gyártó versenyrészlegének általános igazgatója mindig képes volt valami újat mutatni ezen a téren. Lehet, hogy az olasz márkával sorozatban két MotoGP-bajnoki címet begyűjtő Francesco Bagnaia éppen ezért válaszolt kissé homályosan a következő kérdésre: hogyan néznének ki az új szabályok, ha rajtad múlna?
„Én csak a leggyorsabb gépet szeretném – idézi a SPEEDWEEK Bagnaiát. – Soha nem elég gyorsak a motorok, még akkor sem, ha a mai gépek már nagyon gyorsak. Én csak egy fürge motort szeretnék, amellyel nyerni tudok. Az egyetlen ok, amiért élvezem a MotoGP-t, az az, hogy van egy olyan motorom, amellyel győzni tudok. Engem leginkább az motivál, hogy képes vagyok nyerni.”
Legkésőbb a Pedro Acosta főszereplésével a valenciai teszten készült videó mindenkit ráébreszthetett, hogy mennyire összetett feladat egy mai MotoGP-gép vezetése. Sok pilóta panaszkodik is a számtalan gombra és a különböző eszközökre, Bagnaia azonban nem tartozik közéjük.
Soha nem látott felvételek Acosta valenciai tesztjéről: „Hol vannak a ki*aszott gombok?”
„Nem értem, miért mondják egyes pilóták, hogy nehéz ezeket használni – nyilatkozta a címvédő. – Ehhez hozzá kell szokni. Nekem már átlagos dologgá vált a gombokkal való játék verseny közben, ez is a munka része. Ha gyors akarsz lenni, akkor ezt is csinálnod kell. Lehet, hogy ezek a srácok azért panaszkodnak, mert a motorjaik nincsenek azon a szinten, mint a miénk. És emiatt meg akarnak szabadulni ezektől a dolgoktól, hogy ne legyen akkora előnyünk. Pedig jelenleg mindenki nagyjából egy szinten van.”