back to top
2024. november 21. 23:06
KezdőlapMotoGPBagnaia egy órán át elemezte drámai hibáját: „Normális körülmények között ez nem...

Bagnaia egy órán át elemezte drámai hibáját: „Normális körülmények között ez nem történhet meg”

Francesco Bagnaia sok időt töltött azzal, hogy kielemezze a Katalán Nagydíj sprintfutamának utolsó körében bekövetkezett bukását, és arra jutott, hogy ez a pálya sajátosságainak volt betudható. A címvédő tagadta, hogy nem koncentrált volna eléggé, és nem érti, mire utalt Aleix Espargaró.

Francesco Bagnaia óriási lehetőség előtt állt a Katalán Nagydíj sprintfutamán. A gyári Ducati versenyzője úgy kezdte meg az utolsó kört, hogy vezetett, miközben a bajnoki tabellát vezető Jorge Martín csupán az ötödik pozícióban haladt. Ezzel 31 pontra csökkenthette volna hátrányát az összetettben, ám ez végül nagyon másképp alakult.

Elátkozott éllovasok, Espargaró-győzelem és Marc Márquez-felzárkózás a montmelói sprinten

A címvédő ugyanis az 5-ös kanyarban elesett, és a győzelem helyett a kavicságyban kötött ki. Ennek következtében összetettbeli lemaradása 44 egységre nőtt, ráadásul Marc Márquez és Enea Bastianini is megelőzte őt. Bagnaia elárulta, sok időt töltött azzal, hogy megvizsgálja hibájának az okát, és tanuljon belőle a jövőre nézve.

„Rengeteget vártam a motorra a bokszban – nyilatkozta. – Egy órát maradtam, hogy mindent kielemezzek. Amikor az ember nem teljesen érti, hogy miért bukott, fontos, hogy mindent kielemezzen. Úgy tűnik, lassabb bemeneti tempóval, [de] ugyanakkora fékezéssel is el lehet esni. Normális körülmények között ez nem történhet meg, de itt katasztrofális a tapadási szint, így megeshet. Ki kell elemeznünk, és meg kell értenünk, hogy vasárnap óvatosabban kezeljük ezt a helyzetet. A futam hosszabb, melegebb, és fontos, hogy célba érjünk. Ez most már zsinórban a harmadik olyan forduló, amikor nagyon erősen érkeztünk meg a sprintre, de a problémák vagy baleset miatt nem értünk célba. Most egy újabb nagyszerű lehetőséget szalasztottunk el. Én voltam a leggyorsabb, de ez nem volt elég. A pozitívumokat kell magunkkal vinni a napból, amiből sok van. Ugyanakkor fontos lesz, hogy célba érjünk. Úgy néz ki, hogy itt gondjaim vannak a versenyek befejezésével.”

Bagnaia ezzel az utóbbi két montmelói főfutamra utalt. Akkor mindkétszer a rajt után bukott, de egyik alkalommal sem ő hibázott, hiszen 2022-ben Nakagami Takaaki ütötte ki, míg egy évvel később a motorral adódtak gondok. Most egyértelműen ő volt a felelős, azt viszont tagadta, hogy a nem megfelelő összpontosítás állt volna a háttérben.

„Nem, száz százalékig koncentráltam, és tudom, hogyan kell nyerni – szögezte le. – Tulajdonképpen ez az én győzelmem volt, mert kontrolláltam, sok gumim [maradt], és mindent tökéletesen csináltam. Ha megnézzük az adataimat, nagyon furcsa, mert rendkívül különös ilyen helyzetben bukni. Az is furcsa volt, hogy minden versenyző, aki vezetett, bukott. Meg kell értenünk ennek [az okát].”

A futamot végül megnyerő Aleix Espargaró a hajrában Bagnaia mögött haladt, és arról beszélt, hogy az olasz pilóta sok hibát követett el. A háromszoros világbajnok azonban nem tudja mire vélni ellenfelének szavait. „Volt egy kis gondom a motorral, de nem tudom, hogy Aleix milyen hibákat látott – fogalmazott. – Egyszerűen csak gyorsabb voltam. Igaz, hogy az ötös kanyarból kifelé volt némi problémám a váltóval, de ezt leszámítva nem volt más rontásom.”

A gumiválasztást illetően nem volt nagy a változatosság, hiszen mindenki a közepes első és lágy hátsó abroncs mellett tette le a voksát. Bagnaia ugyanakkor úgy véli, ez nála működött a legjobban „Nagyon gyors voltam a lágy hátsó gumin – jelentette ki. – Egyértelműen gyorsabb voltam a többieknél, anélkül hogy bármilyen nyomást helyeztem volna rájuk. Azt mondják, hogy [vasárnap] melegebb lesz, úgyhogy az első kerék szempontjából kritikusabb lehet.”

Bagnaia már a harmadik versenyző volt, aki az élen haladva esett ki a versenyből. Korábban Raúl Fernández, majd Brad Binder is így járt, hiszen előbbin a 10-es, utóbbin pedig a címvédőhöz hasonlóan az 5-ös kanyar fogott ki. Persze ez még korántsem jelenti azt, hogy ezen a helyszínen kerülni kellene a vezető pozíciót.

Raúl Fernández: Úgy sírtam, mint egy kisbaba, amikor visszaértem a bokszba

„Mindig jó elöl lenni – reagált a felvetésre Bagnaia. – Az elején a KTM mögött voltam. Ha az ember hátrébb van, minden nehezebbé válik, különösen a motor megfékezése. Talán a KTM aerodinamikája miatt. Amikor az elején láttam a tempót, azt gondoltam magamban, hogy csak jól kell bánnom a hátsó abronccsal. Az utolsó hat körben sokkal jobb voltam a mögöttem lévő pilótáknál.”