Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója arra utalt, hogy Brad Bindert a szerződése alapján le tudnák fokozni a gyári csapattól a GasGashoz. Azonban a pilóta menedzsere szerint ez nem igaz.
Nagy átalakulást hozhat az idei szezon a MotoGP mezőnyében, ugyanis számos pilótának lejár a szerződése. A legtöbb figyelem a Ducatira összpontosul, hiszen a bolognaiaknak nemsokára el kell dönteni, hogy ki lesz Francesco Bagnaia következő csapattársa a gyári alakulatuknál. Az egyelőre még gazdátlan ülés három legfőbb esélyese, Enea Bastianini, Jorge Martín és Marc Márquez közül legalább az egyik valószínűleg elhagyja majd az olasz gyártót. Ez pedig jó lehetőséget kínálhat a többi márkának egy tehetséges versenyző leigazolására.
A Ducati szerint ők soha nem mondták, hogy Mugellóban bejelentik Bagnaia jövő évi csapattársát
A piros motorról lemaradó pilótáért folyó licitbe pedig akár a KTM is beszállhat (bár Pit Beirer, a gyártó motorsport-igazgatója szerint nem fog). Viszont az osztrákok gyári alakulatánál látszólag már nincs kiadó hely, hiszen az idén többször megvillanó Pedro Acosta szinte biztosan felkerül majd a nagycsapathoz, Brad Bindernek pedig a következő szezon végéig van szerződése.
Persze, ha Martín vagy Márquez megszerzése lehetségessé válna, akkor valószínűleg Mattighofenben is elgondolkoznának Binder elküldésén, vagy még inkább lefokozásán. Beirernek nemrég feltették a kérdést, hogy igazak-e azok a pletykák, miszerint adott esetben a dél-afrikai pilóta a GasGasnál köthet ki, vagy mindenképpen a gyári csapatot fogja erősíteni jövőre is.
Martín a KTM-nél köthet ki, értesülések szerint a Red Bull pénzével csábíthatja magához a gyártó
„Ezt tényleg nem tudom megmondani – válaszolta Beirer. – Ugyanis mi úgy nézzük a projektünket, hogy négy ülésünk van a MotoGP-ben. És a jelenlegi szakaszban még nem tudjuk megmondani, hogy ki melyik pozícióba, melyik oldalra kerül majd. Szóval egyelőre még csak általánosságban nézzük a négy helyet, és megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni ebből.”
Beirer szavaiból elég egyértelműen arra lehet következtetni, hogy a pilótáik – más márkák gyakorlatához hasonlóan – magával a gyártóval állapodnak meg, amely így aránylag szabadon pozícionálhatja őket a MotoGP-istállóin belül. Azonban Binder menedzsere, Bob Moore a Crash.net megkeresésére leszögezte, hogy „Bradnak a gyári Red Bull KTM-mel van szerződése”.