back to top
2024. június 16. 05:29
KezdőlapMotoGPMartín vagy Marc Márquez a KTM-nél? – az osztrák gyártó igazgatója reagált...

Martín vagy Marc Márquez a KTM-nél? – az osztrák gyártó igazgatója reagált a pletykákra

Pit Beirer leszögezte, hogy mind Marc Márquezt, mind Jorge Martínt nagyon tiszteli. Viszont a KTM motorsport-igazgatója szerint nem lenne életszerű, ha a két említett pilóta leigazolásáról beszélnének.

Az elmúlt hetekben sokakat tartott lázban az a kérdés, hogy ki lesz Francesco Bagnaia következő csapattársa a Ducati gyári alakulatánál. A három legesélyesebb jelölt erre Enea Bastianini, Jorge Martín és Marc Márquez. Azonban egyikük kiválasztása akár a többiek távozását is eredményezheti. Ez pedig jó lehetőséget jelenthet a többi gyártó számára egy-egy tehetséges pilóta megszerzésére.

Lorenzo szerint van arra mód, hogy a Ducati Martínt és Marc Márquezt se veszítse el

Ez a folyamatot Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója szerint Mattighofenben is figyelemmel követik. „Természetesen izgatottan várjuk, hogy mi fog történni a Ducatinál – idézi a Motorsport-Magazin Beirert. – Több versenyző is szeretné azt a helyet a gyári csapatnál, szóval lesz néhány csalódott arc azok között, akik nem kapják meg a lehetőséget. Aztán nekünk meg persze barátságosan fel kell vennünk a telefont, ha valaki hívna.”

A Ducatitól esetlegesen kiszoruló pilóták egyike az a Márquez, akit a KTM a hírek szerint tavaly megkörnyékezett. Idén azonban már egyáltalán nem is gondolnak erre. „Marc Márquez már azóta ennek a sportágnak az egyik hőse a szemünkben, hogy elkezdtük a MotoGP-ben való versenyzést – jelentette ki Beirer. – Hatalmas tisztelettel fordulunk felé. De nem hiszem, hogy [Márquez leigazolása] reális lehetőség lenne nekünk.”

Marc Márquez: Nem érdekel a márka vagy a szín, 2025-ben a lehető legújabb motorral akarok versenyezni

„Csak gondoljatok bele, hogy Marc milyen brutális időszakon van túl. Tavaly nyáron beszéltem vele, és akkor egyszerűen csak annyira vágyott, hogy találjon egy olyan motort, amelyről tudja, hogy versenyképes lesz vele. Egy ilyen motorral akart visszakerülni a csúcsra, és ezt sikerült is elérnie. Szóval én ezért nem hiszem, hogy ismét gyártót akarna váltani, ugyanis akkor az megint egy újrakezdést jelentene neki. Marc egy briliáns versenyző, de nem hinném, hogy nekünk életszerű lenne a megszerzéséről beszélni.”

Nemrég felvetődött, hogy a KTM visszacsábíthatná Jorge Martínt a kötelékébe, ha a Ducati végül nem őt választaná. Martín korábban már képviselte az osztrák gyártót, méghozzá a Moto2-ben, amelyben a Red Bull KTM Ajo pilótája volt. Az akkori elképzelések szerint velük is lépett volna fel a MotoGP-be, ám végül a pandémia miatt ki tudott szállni a szerződéséből, és végül a bolognaiakkal mutatkozott be 2021-ben a királykategóriában. Mattighofenben akkor elég dühösek voltak rá emiatt, egyesek még perrel is fenyegették, de úgy tűnik, hogy ez ma már nem érezteti a hatását.

Martín a KTM-nél köthet ki, értesülések szerint a Red Bull pénzével csábíthatja magához a gyártó

„Ez az ügy végleg lezárult – reagálta Martín esetére Beirer. – Aki jobban ismer minket az tudja, hogy milyen érzelmesek vagyunk, és hogy néha halálian szomorúak tudunk lenni. Nagyon magunkra tudjuk venni, ha valaki így elhagy minket, mivel mi mindenkinél a szívünket-lelkünket beleadjuk. De Martín mindent jól csinált a pályafutása szempontjából, hiszen most ő vezeti a világbajnoki tabellát. Szóval ezért nem akarok spekulálni Márquezzel vagy Martínnal kapcsolatban, az nagyképűség lenne. Jelenleg mindkét pilóta átkozottul erős, mindketten egy Ducatin ülnek, és nem sok okuk van arra, hogy motort váltsanak. Tehát ezért nem tartom annyira fontosnak, hogy elmondjam, mit gondolok róluk. Mindkettőjüket nagyra értékelem, mint fantasztikus versenyzőket.”

A KTM vezetői sokáig hangoztatták, hogy szeretnének még egy szatellitcsapatot az egy már meglévő mellé, akár úgy, hogy emiatt megemelik a mezőny létszámát. Most viszont már nem foglalkoznak ezzel. „Ezt már leírtuk – mondta Beirer. – Hatalmas erőfeszítéseket tettünk [eredmény nélkül]. És mostanra hosszas további elemzések után már rájöttünk, hogy nekünk a négy motor az optimális. Kettő határozottan kevés lenne, hat viszont talán túl sok, akkor hat motort és hat versenyzőt kellene kezelni. Szóval mostantól teljes mértékben a négy versenyzőnkre akarunk koncentrálni. Megpróbáljuk még jobbá tenni a motorunkat, és így megtenni az utolsó lépést, amely még hiányzik [a bajnoki cím megszerzéséhez].”