back to top
2024. június 17. 03:58
KezdőlapMotoGPKoncepciót válthat a KTM a MotoGP új szabályai miatt

Koncepciót válthat a KTM a MotoGP új szabályai miatt

Sebastian Risse, a KTM MotoGP-istállójának technikai igazgatója elismerte, elképzelhető, hogy az új technikai szabályzat miatt V-motorblokkról soros elrendezésűre váltanak. A német mérnök azt is elmondta, hogy számításaik szerint mekkora teljesítménycsökkenést eredményezhetnek a 2027-ben érkező változások.

Jelentősen módosulni fog a MotoGP technikai szabályzata 2027-től, a változások pedig a motorblokkokat is érintik. Az erőforrások mérete 1000-ről 850 köbcentire csökken, továbbá a furat a mostani 81 helyett legfeljebb 75 milliméter lehet majd. Sebastian Risse, a KTM MotoGP-csapatának technikai igazgatója felfedte, hogy mekkora teljesítménycsökkenésre számítanak az új előírások miatt.

„Ha a mostanáig rögzített paramétereket vesszük alapul a számításhoz, úgy a 850 köbcentisek teljesítménye körülbelül 30-40 lóerővel lesz kevesebb, mint az 1000-eseké” – nyilatkozta Risse a SPEEDWEEK-nek.

Miért nem lesz unalmasabb a MotoGP az erőforrások méretének csökkentése miatt?

Az új szabályok a koncepciót tekintve csak arról rendelkeznek, hogy négyhengeres, négyütemű motorblokkokat kell használni. „Őszintén szólva erről nem volt [vita] – reagálta erre a felvetésre Risse. – Mindenki egyetértett abban, hogy meg kell tartani a jelenlegi négyhengeres alapot, amelyet minden gyártó használ, de amely azért lehetővé teszi a különbözőséget. Azt semelyik érintett sem akarta, hogy újra olyan elrugaszkodott koncepciók legyenek, mint a régi időkben.”

A német mérnök ezzel például a Honda korábbi öthengeres V-motorblokkjára vagy az Aprilia soros elrendezésű háromhengeres erőforrására gondolhatott. Jelenleg a Yamahát kivéve minden gyártó négyhengeres V-motort alkalmaz, a hangvillások a négy dugattyú  soros elrendezése mellett döntöttek. Viszont elképzelhető, hogy az új szabályok miatt a KTM is átáll az ő oldalukra.

„Mindenképpen érdemes lehet megvizsgálni a négyhengeres erőforrás más változatait is. Nem zárnám ki a soros négyhengerest sem – tette hozzá Risse. – Egyelőre csak annyit mondhatok, hogy már döntöttünk egy koncepció mellett, de hogy az melyik, azt ma még nem árulhatom el.”

Még be sem jelentették az új szabályokat, de az Aprilia máris elkezdett dolgozni a 2027-es motorján