2024. február 22. 08:41
KezdőlapMotoGPA gyártó jövőjét jelentősen befolyásoló kérdésben döntenek a KTM-nél a következő év...

A gyártó jövőjét jelentősen befolyásoló kérdésben döntenek a KTM-nél a következő év elején

Pit Beirer szerint az osztrák gyártónál még nem hozták meg a végleges döntést arról, hogy megpróbálnak-e leszerződni egy második ügyféllel. Ennek ellenére a német szakember nem tartja elképzelhetetlennek, hogy már 2025-ben hat motorjuk lesz a rajtrácson.

A KTM-et birtokló Pierer Mobility AG motorsport-igazgatója, Pit Beirer interjút adott a SPEEDWEEK.com-nak. Ebben a korábbi versenyző arról beszélt, hogy mennyire hasznos lenne nekik, ha még két motort indíthatnának a királykategóriában.

Valóban a KTM lehet a MotoGP új csodafegyvere?

„A jövő év első három hónapjában szeretnénk meghozni a döntést arról, hogy egyáltalán megcélozzunk-e egy harmadik MotoGP-csapatot. Ha most kérdezel meg erről a kérdésről, akkor azt mondanám, »igen, szeretnék egy harmadik istállót«. Egyszerűen csak azért, mert előnyösebb hat versenyzővel felállni a rajtrácsra, mint néggyel. Több időt töltenek el a pályán a pilótáid egy-egy hétvége során, több adatot tudsz gyűjteni és összehasonlítani, és több lehetőséged van helyet biztosítani a négy legjobb motorosod mellett a fiatal, új, feltörekvő tehetségeknek, akik jól teljesítenek. Megvan a lehetőséged az ő felbukkanásukra reagálni, és az ilyen reménységeket a KTM család berkein belül tartani” – mondta a német szakember.

„Két további motor a királykategóriában nagymértékben tudná segíteni a projektünket. Ezért fogunk továbbra is tárgyalásokat folytatni a 2025-ös idényt illetően az összes szatellitcsapattal, amelyeknek a mostani szerződése hamarosan lejár. Csupán hipotetikusan, de azt mondom, szerintem lehetséges, hogy már 2025-ben lesz egy harmadik MotoGP-csapatunk. Ezt követően csak két új pilótára lesz szükségünk a már most nálunk lévő négy versenyző mellé. Tulajdonképpen nekem ez a forgatókönyv az álmom.”

Hat szatellitcsapat található a királykategóriában, és ezek közül az egyik, a GasGas már most is a KTM-hez tartozik, így a maradék ötből próbálhatják meg valamelyik istállót átcsábítani magukhoz , de ez egyáltalán nem lesz egyszerű. A jelenlegi állás szerint a Pramac teljesen be van betonozva a Ducatihoz, a Trackhouse pedig az Apriliához, hiszen az amerikaiak több évre írtak alá a noalei gyártóval. A hírek szerint a VR46 már nagyon közel van a megállapodáshoz a Yamahával, a Gresini pedig meghosszabbította az együttműködését a bolognaiakkal 2025 végéig.

Ezek alapján kizárólag Lucio Cecchinello alakulata, az LCR jöhet szóba a közeljövőben az osztrákoknál. A monacói istálló jelenleg a Honda motorjait használja, és a KTM-nek biztosan nagy harcot kellene vívni a japán gyártóval, ha megpróbálnák elcsábítani az egyetlen mostani ügyfelüket.

Legendás márka térhet vissza a MotoGP-be

Beirer korábban arról is nyilatkozott, hogy a második szatellitcsapat a Pierer Mobility AG alá tartozó márkák közül melyiknek a nevét kaphatná meg hosszabb távon. „Az MV Agusta már több világbajnoki címet is nyert, valahol mindent el kell kezdeni. Annak ellenére, hogy ez a márka jelenleg csak a luxus kategóriában aktív, én nem zárnám ki az MV Agusta bevonását a MotoGP-be 2026-tól.” A SPEEDWEEK.com arról írt, hogy az osztrákok sohasem terveztek a Husqvarnával beszállni a királykategóriába, pedig ez a márka jelenleg is képviselteti magát a világbajnokságon, a Moto2-ben indítanak egy csapatot.