back to top
2024. május 05. 07:09
KezdőlapSuperbikeBautista nem ért egyet az őt hátrányba hozó szabállyal, muszáj lesz változtatnia

Bautista nem ért egyet az őt hátrányba hozó szabállyal, muszáj lesz változtatnia

Álvaro Bautista szerint a Ducatira büntetésként kirótt hét kilogramm ballaszt miatt nehezebb lesz számára a motorozás a következő szezonban, és a vezetési stílusát is meg kell majd változtatnia. A kétszeres Superbike-bajnok Toprak Razgatlıoğlu BMW-hez igazolásáról is elmondta a véleményét.

A 2023-as Superbike-szezonban Álvaro Bautista domináns teljesítménnyel szerezte meg második bajnok címét. Bautista éppen ezért örömmel gondol vissza az elmúlt idényre.

„Természetesen elég boldogok vagyunk a nemrég véget ért szezon miatt. Élvezetes csatát vívtam Toprak [Razgatlıoğlu] ellen, amely során soha nem veszíthettem el az éberségemet. Ő sosem hibázott, és minden alkalommal, amikor én elkövettem valamit, habozás nélkül kihasználta a kínálkozó esélyt a győzelemre” – mondta a spanyol motoros a GPOne.com-nak. A mostani idényben minden futamtípust beleszámítva összesen harminchat viadalt rendeztek. Ebből huszonhetet Bautista, hetet pedig Razgatlıoğlu nyert meg, a török pilóta tizennyolc alkalommal lett második a háromszoros világbajnok mögött. Kettejükön kívül csak Jonathan Rea és Michael Ruben Rinaldi aratott egy-egy győzelmet.

Rea szerint igazságtalan előnyt élvez a Ducati

Az idei „túl jó” teljesítményük miatt a Ducati pilótáinak, így Bautistának is, jövőre hét kilogramm ballasztot kell majd magukkal cipelniük a futamokon. Érthető módon ez nem tetszik a 39 éves versenyzőnek.

„Bevezették ezt az új szabályt, de én nem értek vele egyet. Kicsinek és könnyűnek lenni nem csak előnyt jelent, hiszen ez például a gumimelegítésnél vagy az irányváltásnál is problémát okozhat. Azt megértem, hogy ki akarták egyensúlyozni az erőviszonyokat a pályán, de szerintem ennek nem ez a megfelelő módja. Biztosan többet fogok küszködni emiatt, mivel agresszívabbnak kell majd lennem az irányváltások során, és több térre lesz szükségem a motor megállításához. Szerintünk nem ez a legjobb lehetőség [a teljesítmény kiegyenlítésre], de hát majd meglátjuk mit lesz.”

Razgatlıoğlu a szezon után elhagyta a Yamahát, és jövőre a gyári BMW színeiben fog versenyezni. Az alanyai pilóta Portimãóban már tesztelhette is az M1000RR-t, amelyről nagyon pozitívan nyilatkozott. Az újság megkérdezte Bautistát, hogy mit szól riválisa bemutatkozásához.

„Szerintem Toprak döntése, hogy a BMW-hez igazol, már korábban sem tűnt rossz lépésnek, hiszen Németországban ők elég sokat tesznek bele ebbe a projektbe. Ráadásul abban a pillanatban, hogy egy gyártó megszerez egy olyan pilótát, mint ő, azonnal a bajnoki címet kell kitűznie célnak. Személy szerint én azt várom tőle, hogy már az első ottani évétől kezdve a bajnoki címért harcoljon. Viszont rajta kívül még ott lesz Rea a Yamahával, és kíváncsi vagyok arra, hogy [Nicolò] Bulega mire lesz képes.”

Rea kilenc hosszú, de közben nagyon sikeres év után távozik a Kawasakitól, és a hangvillásoknál folytatja a pályafutását. A hatszoros világbajnok már az utolsó futamot követően megrendezett jerezi teszten kipróbálhatta új motorját. Bulega a gyári Ducati, az Aruba.it Racing pilótája, és így Bautista csapattársa lesz. A 24 éves olasz korábban a Moto3-ban és a Moto2-ben is versenyzett, 2022-től a Supersport-mezőny tagja lett, idén pedig megszerezte a bajnoki címet ebben a sorozatban.

Bajnokok új csapatban – a nagy Superbike átigazolási körkép