back to top
2024. június 14. 15:19
KezdőlapMotoGPKétszer is átverte a Yamaha, így kerülhetett második opcióként a Ducatihoz Stoner

Kétszer is átverte a Yamaha, így kerülhetett második opcióként a Ducatihoz Stoner

A kétszeres MotoGP-bajnok Casey Stoner elmesélte, hogy a Yamaha lépései miatt igazolt a Ducatihoz. Az ausztrál pilóta elmondta, hogy eredetileg a bolognaiak sem akarták hosszabb időre megtartani őt.

Casey Stonerre leginkább a Ducati versenyzőjeként emlékszünk, hiszen ő volt az első, aki a bolognaiakkal lett MotoGP-bajnok. Azonban ez könnyedén máshogy alakulhatott volna, hiszen az ausztrál pilóta közel volt ahhoz, hogy 2006-ban a Yamahánál debütáljon a királykategóriában. Stonert azonban a japán gyártó a tárgyalások során átverte, így végül az LCR Hondánál mutatkozott be a legnagyobb géposztályban.

Stoner jobb volt Rossinál? – az őket jól ismerő mérnök szerint egy szempontból biztosan

„Igen, többször is közel jártam ahhoz, hogy oda igazoljak, de ez végül mindkét alkalommal miattuk esett kútba! Először 2005-ben történt meg, amikor úgy volt, hogy a 2006-os szezonra a szatellitcsapatukhoz fogok menni, aztán egy évvel később meg felvisznek a gyári istállóhoz. Aztán egyszer csak nem kerestek többet. Nyilvánvalóan arra használtak fel engem, hogy valakivel olcsóbban tudjanak aláírni” – mondta a TNT Sport adásában Stoner.

„Majd 2006-ban szerződést ajánlottak a 2007-es idényre, de aztán megint ugyanaz történt, egyszerűen nem foglalkoztak velem többet egy bizonyos pont után. Szóval végül ott álltam a nagy semmivel a kezemben, elveszettnek éreztem magam, hiszen nem volt ülésem vagy bármi ilyesmi. Aztán ekkor keresett meg a Ducati.”

Stonert viszont a jó teljesítménye – újonc évében nyolcadik lett a bajnokságban, és egyszer a dobogóra is felállhatott – ellenére az olasz csapatnál sem várta mindenki kitörő örömmel, hiszen eredetileg egy másik pilótá szerettek volna megszerezni.

„Tudtam, hogy engem csak az idő kitöltésére igazolt le a Ducati, hiszen ők Marco Melandrit akarták megszerezni, de ő nem jöhetett el [a Hondától], mivel 2008-ig szólt a szerződése. Engem csak azért igazoltak le, mert ő nem jöhetett, egészen konkrétan nem is volt tervben a megtartásom. Ennek ellenére úgy csináltak, mintha ez az egész valami óriási, nagyszerű dolog lett volna. Azonban ettől még engem csak a lyukas év kitöltésére hoztak. Marco érkezését várták a Ducatinál, vele állt volna össze az általuk megálmodott igazi olasz csapat.”

„Őszintén szólva a Yamaha húzásai motiválóan hatottak rám. A szezon kezdetén semmi mást nem akartam, mint sokszor felállni a dobogóra, és ezzel elérni, hogy legalább kicsit sajnálják azt, hogy nem engem választottak” – tette hozzá a 38 éves pilóta.

Végül a Yamaha által felbosszantott, a Ducatinak pedig bizonyítani akaró Stonert senki sem tudta megállítani a 2007-es szezonban. A southporti versenyző tizennyolc futamból tízet megnyert, és Dani Pedrosát fölényesen megelőzve húzta be a bajnoki címét. Melandri aztán 2008-ban valóban csatlakozott a bolognai istállóhoz, de ott kiábrándító teljesítményt nyújtott, és csak a tabella tizenhetedik helyén végzett. Az olasz motoros az idény végén aztán elhagyta a csapatot, két évvel később pedig a MotoGP-t is. Később azt mondta, hogy azzal a Desmosedicivel kizárólag a később karrierjét betegség miatt befejező motoros tudott bánni.

Minden idők legnagyobbja lehetett volna, de ő meg akart halni

A Yamaha által a 2006-os szezonra a Tech3-hoz betett Carlos Checa és James Ellison, illetve az egy évvel később odaérkező Tamada Makotó és Sylvain Guintoli sem futott be nagy karriert a királykategóriában, így valószínűleg a hangvillások tényleg sokat bosszankodtak azon, hogy nem igazolták le Stonert.