Marc Márquez elárulta, három olyan forgatókönyv is van, amellyel elégedett lenne a 2025-ös évet illetően. Fabio Di Giannantonio szintén arról beszélt, hogy háromféle utat lát maga előtt, és a célja, hogy gyári csapathoz kerüljön.
Immáron jó ideje nem történt bejelentés a MotoGP jövő évi mezőnyét illetően, leszámítva Aleix Espargaró visszavonulását. Ennek elsődleges oka, hogy vélhetően minden más szereplő a Ducati döntésére vár, hogy kit tesznek be Francesco Bagnaia mellé a gyári csapathoz, és ki az a két pilóta, akinek más lehetőség után kell néznie.
Eldőlt? – értesülések szerint Martín és a Ducati közel kerültek a megállapodáshoz
Ennélfogva Marc Márquez is ott van a kulcsemberek között. A spanyol versenyző természetesen szintén vizsgálja a saját lehetőségeit, de egyelőre ő is csak annyit tehet, hogy megvárja, amíg kiderül, hogy a Ducati rá teszi-e a voksát. A 31 éves motoros ugyanakkor leszögezte, nem ez az egyetlen kimenetel, amellyel elégedett lenne.
„Volt néhány megbeszélésünk, érdekes beszélgetések, és azok az emberek, akiknek tudniuk kell, hogy mitől és hol érzem jól magam, már tisztában vannak vele – nyilatkozta a csütörtöki sajtónapon. – Csak annyit tehetek, hogy igyekszem gyors lenni a versenypályán, mert akkor több lehetőségem lesz. A pályán kívül nagyon jól érzem magam, mert három különböző forgatókönyv van, amelynek [megvalósulása] esetén jól érezném magam. Nem arról van szó, hogy csak egy opcióm van.”
Hogy mi ez a három forgatókönyv? Nos, az egyik nyilvánvalóan a gyári Ducati, a második pedig vélhetően az, hogy marad a Gresininél, de gyári, 2025-ös motort kap. Kérdés, hogy a harmadik esetében mire gondol, de vélhetően ez már egy másik márkát jelent, mivel nem sokkal korábban leszögezte, hogy a Pramac számára nem jön számításba.
„Mert ez nem opció – válaszolta az ennek okát firtató kérdésre. – Nem fogok az egyik szatellitcsapattól a másikhoz igazolni. Ahogyan Montmelóban mondtam, kicsit megváltozott a helyzetem. Tavaly kerestem valamit, amit megpróbálhatok élvezni, és megpróbáljak visszajelzéseket és önbizalmat gyűjteni, hogy újra versenyképes legyek. Most lépésről lépésre versenyképesebb vagyok. Ha viszont az ember a bajnoki címért akar küzdeni, akkor több lehetőségre van szüksége, mint például egy, a motor legújabb verziójával rendelkező gyári csapat. Hogy miért? Mert így könnyebb harcolni az élmenő srácokkal.”
Persze nem Márquez az egyetlen, akinél kérdéses, hogy miként alakul a jövője. Fabio Di Giannantonio, aki tavaly pont az ő érkezése miatt távozott a Gresinitől, idén a VR46-nál versenyez, és egyelőre közel másfélszer több pontot szerzett, mint csapattársa, Marco Bezzecchi. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes szintén arról beszélt, hogy három lehetősége van, és bár azt sem bánja, ha marad, de érezhetően nem ez a prioritása.
„Az biztos, hogy a stábommal A, B és C tervünk is van – jelentette ki. – Számomra a fejlődés a cél. A pályafutásomat tekintve ez jövőre gyári motort jelentene. Csodálatos lenne a gyári srácokkal küzdeni, és ha az embernek gyári motorja van, minden kicsit könnyebb. Ugyanakkor a [jelenlegi] istállómnál is jól érzem magam, Nagyon jó munkát végzek. Szóval van két út, amelyen dolgozunk, de a csapatnál is nagyon jó lenne folytatni. Ezzel lenne egy kis [folytonosság], két éven át ugyanazokkal az emberekkel dolgozhatnék a teljesítményemen. Szóval ez az út is remek lenne, úgyhogy dolgozunk rajta. Szerintem még kicsit korai. Nem nagyon, de néhány hetet még várnunk kell, hamarosan viszont mindent tudni fogunk.”