Joan Mir nem zárta ki, hogy az idény végén nemcsak a Hondát, hanem a MotoGP-t is otthagyja. A spanyol versenyző helyzetéről a gyári istálló csapatfőnöke, Alberto Puig is beszélt.
Joan Mir 2022 végén igazolt a Hondához, miután a Suzuki távozott a MotoGP-ből. Mindez azonban finoman szólva sem sült el jól a jelenleg 26 éves pilóta számára. A tavalyi idénykezdet óta mindössze egy-egy sprinten és főfutamon tudott az első tízben végezni, ráadásul 2023-ban több versenyt is ki kellett hagynia balesetből származó sérülés miatt.
Mir egyébként is sokszor bukott, nála többször csak akkori csapattársa, Marc Márquez került a földre az előző évben. Csakhogy míg a nyolcszoros világbajnok elhagyta a süllyedő hajót, és a Ducatihoz igazolt, addig ő maradt a Hondánál, és ha lehet, a helyzet még rosszabb lett. Bár a sérülések eddig szerencsére elkerülték, de jó néhány viadalon elesett, a motor pedig talán a tavalyinál is rosszabb.
Igaz, némi megnyugvást jelenthet számára az a tény, hogy miközben ő már 13 pontnál tart, új csapattársa, Luca Marini az állandó mezőnyből egyedüliként még egyetlen egységet sem szerzett. Persze ez csak sovány vigasz, olyannyira, hogy könnyen lehet, hogy Mir nem fogja meghosszabbítani a 2024 végén lejáró szerződését a japán gyártóval.
Mir a testi épségét félti a Hondánál, Marini már idén menekülőre foghatja
Sőt, nemrég még azt sem zárta ki, hogy az idény végén visszavonul, mert elmondása szerint minden döntésében a családé a prioritás. Persze azért egyelőre még nem ez az elsődleges célja, és igyekszik megoldani a problémát, amiről egyébként Márquezzel is sokat beszélt, hogy adott esetben az ő példáját kövesse. Ami Mir jövőjét illeti, Alberto Puig is megszólalt a témában.
„Nincsenek – válaszolta arra a kérdésre a gyári Honda csapatfőnöke, hogy vannak-e friss fejlemények. – Normál esetben, amikor a dolgok nem működnek, akkor a versenyző… Természetesen teljes mértékben megértjük, hogy nem boldog. Most viszont őszintén szólva mindannyian arra koncentrálunk, hogy megpróbáljuk orvosolni a motor problémáit. Ő, Luca és az egész csapat is ezt teszi. Szóval továbbra sem beszélünk a hosszabbításról.”
Persze hamarosan mindkét félnek dűlőre kell jutnia, hiszen a pilótapiaci mozgások alighanem ismét be fognak indulni, miután a gyári Ducatinál tisztázódott a helyzet. Puig elmondta, hogy a következő hetekben sok minden el fog dőlni. „Előbb vagy utóbb, ebben a hónapban, ezen a nyáron, júliusban vagy júliusban meg kell hoznunk néhány döntést – jelentette ki. – Onnan fogunk továbblépni.”
Korábbi pletykák alapján Mir számára a Trackhouse jelenthet menekülőutat, hiszen ebben az esetben ismét együtt dolgozhat Davide Brivio csapatfőnökkel. Az olasz szakember korábban a Suzukit irányította, amellyel 2020-ban a spanyol pilóta révén egyéni, valamint csapatvilágbajnoki címig jutott. Ugyanakkor több versenyző is reális eséllyel pályázik arra, hogy jövőre felüljön a két Aprilia valamelyikére.