Bejelentették, hogy a súlyos sérülést elszenvedő Deniz Öncü helyett Marcel Schrötter fog rajthoz állni a Holland TT-n és a Német Nagydíjon.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, a Moto2-ben vitézkedő Deniz Öncü nemrég balesetet szenvedett egy edzésen. A török pilóta sajnos ezt nem úszta meg sérülés nélkül: több helyen is eltört a keze, és emiatt meg kellett műteni. Szerencsére a beavatkozás jól sikerült, és a tervek szerint az idény későbbi részében majd vissza fog térni a mezőnybe. Az viszont már korábban egyértelművé vált, hogy a június 28-30. között sorra kerülő Holland TT-n, és az egy héttel későbbre kiírt Német Nagydíjon sem tud majd motorra ülni.
Súlyos sérülést szenvedett a Moto2-es Öncü, akár a teljes hátralévő szezonja is rámehet
Csapata, a Red Bull KTM Ajo csütörtökön bejelentette, hogy ebben a két fordulóban Marcel Schrötter fogja helyettesíteni. Schrötter beugrása mellett több érv szólt, először is, a 31 éves pilóta nagyon jól ismeri a Moto2-es mezőnyt, mivel 2013 és 2022 között tíz és fél szezont húzott le a sorozatban (korábban a gyorsaságimotoros-világbajnokság legkisebb kategóriájában is megfordult).
🚨 BREAKING NEWS: @MarcelSchrotter will replace Deniz Öncü in the #DutchGP and #GermanGP. The German rider will contest the next two races while Deniz recovers from injury.
Welcome to the team, Marcel! 🧡
| #GivesYouWings |#ReadyToRace | @motogp |#AjoMotorsport |#AjoFamily | pic.twitter.com/RI2d7wuAAq
— Red Bull KTM Ajo (@RedBull_KTM_Ajo) June 20, 2024
Ráadául kifejezetten jó formában van. A tavalyi idény óta a Supersport-világbajnokságon képviseli az MV Agusta márkanevet – amely nemsokára akár a MotoGP-ben is megjelenhet –, és ezt eléggé eredményesen teszi. Az előző szezonban a tabella harmadik helyén végzett, jelenleg az ötödik pozíciót foglalja el, és az eddigi hat futamból négy után felállhatott a dobogóra. Az MV Agusta pedig a KTM-hez hasonlóan a Pierer Mobility AG-hoz tartozik, így a „cégen belülről” kerül ki Öncü helyettese. Schrötter emellett a Moto2-őt hosszú évekig domináló Kalex tesztpilótája, így jól ismeri a kategória gépeit. Ebben a szerepében nemrég motorra is ült, egészen konkrétan a jerezi teszten.
Eddig dominált, idén csak a második a Kalex, a gyártó vezetője felfedte, mi okozta a visszaesésüket
Ez a bejelentés a német szurkolóknak is mosolyt csalhatott az arcára, hiszen jelenleg a gyorsaságimotoros-világbajnokság egyik kategóriájában (a MotoE-t nem számítva) sincs német pilóta. Schrötter így egyedüliként képviselheti majd az országot a hazai fordulójában. Ebbe csak az „kavarhat bele”, ha a Honda szabadkártyával elindítja Stefan Bradlt.