back to top
2024. november 22. 03:17
KezdőlapMotoGPVersenymérnöke már régen felvetette a problémát, amelynek Marc Márquez most áldozatául esett

Versenymérnöke már régen felvetette a problémát, amelynek Marc Márquez most áldozatául esett

Marc Márquez ugyan elfogadja a guminyomásszabály megszegése miatt kapott súlyos büntetést, de megemlítette, hogy mindez részben Enea Bastianini agresszív manőverének tudható be. Versenymérnöke, Frankie Carchedi már hónapokkal ezelőtt felvetette, hogy a jelenlegi előírások ilyen helyzetet teremthetnek.

Nem alakult jól Marc Márquez számára a Holland TT hétvégéje. A nyolcszoros világbajnok az időmérőn és a sprinten is bukott, így a főfutamra a negyedik-ötödik helyet célozta meg. Ez a pályán össze is jött neki, ám később 16 másodperces időbüntetést kapott, mert megszegte a guminyomásra vonatkozó előírást. Ennek következtében a negyedik helyett a tizedik pozícióban rangsorolták.

Már a verseny közben is sejthető volt, hogy Márquez a határon lesz ezen a téren, ugyanis a 8. körben szándékosan maga elé engedte Fabio Di Giannantoniót, hogy mögötte haladva növelje az abroncs nyomását. A hajrában Enea Bastianini agresszív manőverrel előzte meg, és úgy véli, ez is közrejátszott abban, hogy végül 60 százalék alatt maradt, ami a minimumérték felett teljesített körök számát illeti.

„Ha csak nagyon kevéssel is, de sajnos kívül maradtunk a guminyomással kapcsolatos technikai paramétereken, ezért elfogadjuk a büntetést – nyilatkozta. – Igazán nagy kár, hogy ennyire kevés ponttal távozunk innen. Két negyedik helyet is szerezhettünk volna, de… A Bastianinivel történt találkozás biztosan közrejátszott, de nem keresünk kifogásokat, egészen addig a pillanatig jól játszottam a guminyomással. Zárjuk le ezt a hétvégét, és koncentráljunk Németországra!”

Megbüntették Marc Márquezt, változott az asseni főfutam végeredménye

A Gresini állítólag a sportfelügyelők elé akarta terjeszteni pilótája ügyét, mondván, egy másik motoros megmozdulása miatt nem tudta teljesíteni a követelményeket. Azonban aligha járnak sikerrel, ugyanis a jelenlegi előírások nem említenek enyhítő vagy felmentő körülményt, vagyis az eset legfeljebb egy jövőbeli szabálymódosítást hozhat.

Frankie Carchedi, Márquez versenymérnöke szokás szerint a közösségi médiában értékelte a versenyt, és írásából kiderült, hogy nagyon kicsin múlott, hogy megússzák a szankciót. „Az egyik körben 0,01 [barral] maradtunk kívül, ugyanakkor megvannak az adatok, hogy megértsük, miért mutatott alacsonyabb értéket, mint kellett volna” – fogalmazott az X-en.

Érdekesség, hogy a brit szakember már februárban felvetette az ezzel kapcsolatos problémákat. Persze nem arra gondolt, hogy pont saját pilótájával fog ez történni, de általánosságban megemlítette, hogy a motorversenyzés egyik legszebb részét, egy kicsúszás vagy hiba utáni visszazárkózást herélhetik ki. Hiszen ebben az esetben az adott pilóta sokáig tiszta levegőben motorozik, és ez esetben hiába versenyez bravúrosan, ha emiatt megbüntetik. Persze Márquez esete nem ennyire szélsőséges, de tény, hogy ilyesmi miatt járt pórul.

A 31 éves motoros ezzel jelentős, 58 egységnyi hátrányba került a listavezető Jorge Martínnal szemben, és már Francesco Bagnaia mögött is több mint egy teljes versenyhétvégén megszerezhető pontmennyiség a lemaradása. Ezen a hétvégén viszont az egyik kedvenc helyszíne, a Sachsenring jön, ahol a MotoGP-ben még soha senkitől nem kapott ki főfutamon.

Így áll a MotoGP-tabella a Holland TT után