Sajtóértesülések szerint nehézséget okozhat a minden bizonnyal törlésre kerülő kazahsztáni forduló pótlása, mivel a katari helyszínnel gondok adódhatnak. Sajtóértesülések szerint az elmúlt három idényben kimaradó Brno is felmerült, de ott is lenne mit megoldani.
Bár továbbra sem érkezett hivatalos közlemény, a nemzetközi sajtó tényként kezeli, hogy törölni fogják a Kazah Nagydíjat a MotoGP idei versenynaptárából. Mint ismert, a Sokol International Racetrack tavaly mutatkozott volna be, de akkor nem álltak úgy a munkálatok, hogy meg lehessen rendezni a futamot. Idén pedig az áradások miatt az eredeti, júniusi időpontról szeptemberre halasztották a viadalt, de úgy tűnik, hogy abból sem lesz semmi.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a gyorsaságimotoros-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dorna nem akarja, hogy az Argentin és az Indiai Nagydíj után újabb versenyt töröljenek úgy, hogy egyiknek sincs pótlása. Elsőként a katari pálya merült fel megoldásként, mivel a cég kifejezetten jó viszont ápol a helyi szervezőkkel.
Az Autosport azonban arról számolt be, hogy gondok merültek fel, és egyelőre nem született megállapodás, pedig a Forma–1-es Katari Nagydíj november végén, illetve december elején esedékes hétvégéjéig szabad a pálya. Ennek oka, hogy szeptemberben általában még rendkívül nagy a hőség, és a hőmérséklet akár a 39 fokot is elérheti.
Megint törölhetik a Kazah Nagydíjat, a koronavírus-járvány idején alkalmazott megoldás jöhet
Ezt egyébként tavaly az F1 mezőnye is megjárta, ráadásul akkor valamivel később, október elején tartották a futamot, de így is rengeteg versenyző szenvedett a hőségtől. A MotoGP-ben pedig a 2023-as Indiai Nagydíjon történt hasonló, éppen ezért ennek kapcsán most számos pilóta véleményét kikérték, és az az egyöntetű vélemény, hogy a meleg még éjjel is hatalmas nehézséget okozna nekik.
Bár a második katari forduló lehetőségét továbbra sem vetették el, a Dorna ezen fejlemények miatt más lehetőségek után nézett. Ezek közül az egyik némi meglepetésre Brno, amely 1965-től 2020-ig 1983 és 1992 kivételével minden évben rendezett világbajnoki fordulót (igaz, a királykategória mezőnye nem mindig versenyzett). A 2000-es évektől kezdve, különösen Talmácsi Gábor megjelenése után pedig a magyar szurkolók kedvenc helyszínévé vált, hiszen akkoriban ez volt a hazánkhoz legközelebbi futamhelyszín.
2021 óta viszont nincsen Cseh Nagydíj, mivel a Dorna és a fenntartók között nézeteltérés alakult ki. Ennek egyik oka az aszfalt állapota, amelyet szinte minden pilóta éles kritikával illetett. Ebből a szempontból fontos lehet, hogy tavaly tulajdonosváltás történt, hiszen a Karel Hubáček vezette SHAKAI nevű cég megvásárolta a létesítményt az azt 2005 óta birtokló Karel Abrahamtól. Kérdés, hogy az új vezetés megteszi-e a szükséges lépéseket, amennyiben valódi esély van a helyszín visszatérésére.
Azonban Brnóval nem ez az egyetlen gond, hiszen ott van a logisztika is. A kérdéses hétvége szeptember 20-a és 22-e közé esik, egy héttel később pedig már az Indonéz Nagydíjat fogják megrendezni. Ebből a szempontból mind az eredetileg kijelölt India, mind Kazahsztán és Katar jobb megoldás lenne, hiszen ez esetben legalább már nem Európából kellene nekivágni a hosszú útnak.